مقالات

اسلام سیاسی، تروریسم اسلامی، فاشیسم، تهدید جدی برای بشریت سعید یگانه

بر اساس تصاویرمنتشر شده در رسانه ها،روز جمعه ۳۱ ژوئن در مرکزشهرمانهایم در آلمان درجریان متینگ یکی ازجریانات راسیستی به اسم”پاکس یوروپ” در مخالفت با اسلام ، فردی اسلامیست با چاقو به برگزارکنندگان این متینگ حمله کردو ۷ نفر ازجمله یک پلیس زخمی شدند. پلیس چند روز بعد بر اثرشدت جراحات در بیمارستان درگذشت.در این حادثه، مرد مهاجم که جوانی ۲۵ ساله ازپناهدگان افغانستان است توسط پلیس زخمی ودستگیر می شود.
این اتفاق واکنشهای فرامانی در جامعه آلمان در بر داشته است. بعد از سختگیری چند ماهه اخیردولت علیه پناهجویان وتدوین قوانین سختگیرانه در آلمان، این رویداد فضای خارجی ستیزی را تشدید کرده و جریانات فاشیستی از این فضا به نفع خود و علیه شهروندان خارجی بهره برداری می کنند. این حمله در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی پارلمان اروپا رخ داد که حزب فاشیست ” آ اف دی” آلترناتیو برای آلمان، خطر ناشی ازمهاجرت از “کشورهای اسلامی” را یکی از محورهای اصلی کارزار انتخاباتی خود قرارداده است و از این رویداد تلخ وکشتن یک پلیس، به فضای خارجی ستیزی دامن می زنند.
رویداد مانهایم و کشتن یک پلیس توسط یک فرداسلامیست محکوم است وانزجاربیشتری علیه اسلام سیاسی و عملکرد جنایتکارانه آنان را بر می انگیزد.اسلام سیاسی خطر جدی برای بشریت است و درآن شکی نیست و رویداد مانهایم نمونه بسیارکوچکی از آن است. در طول سالهای گذشته بارها شاهد ترورو کشتارانسانهای بی گناه در کشورهای اروپایی توسط تروریستهای اسلامی بوده ایم. امافاشیسم نیزکم خطرتراز اسلام سیاسی برای بشریت نیست. تاریخ قرن بیست وعروج فاشیسم در اروپا بخصوص درآلمان تجربه تلخی برای بشریت است که باید جلو عروج مجددآن را گرفت. اسلام سیاسی وفاشیسم اگرچه دو تاریخ متفاوت دارند، اما امروزبه همدیگرخدمت می کنند واز همدیگر مایه می گیرند. جریانات فاشیستی خطر اسلامی سیاسی در اروپا را دستمایه جلب افکار عمومی وتشدید خارجی ستیزی می کنند. اسلام وناسیونالیسم دو روی یک سکه اند ، فاشیسم ازتمایلات عمیق ناسیونالیستی نشات می گیرد.
اسلام سیاسی را غرب تقویت کرد وبه قدرت رساند که بلای جان مردم نه تنها در منطقه خاورمیانه که در اروپا شده است. یادمان نرود اسلام سیاسی را غرب در تقابل با شرق در دوره جنگ سرد به مردم ایران تحمیل کردند که بیش ازچهار دهه سابقه تروروقتل واعدام مخالفان در ایران و ترور و جنایت در منطقه دارد. اسلام سیاسی را غرب در افغانستان تقویت وجامعه افغانستان را به این روز انداختند. قدرت گیری اسلام سیاسی نتیجه سیاست امریکا و غرب در قبال تحولات سیاسی در منطقه است که امروزگریبان آنها را نیزگرفته است. دولت آلمان بیشترین خدمت را به “اسلام خوش خیم” کرده است، مساجد مثل قارچ سبز شده اند و به مراکز تروریسم تبدیل شده اند، تا جایی پیش رفته اند که چندی پیش در تظاهرات در هامبورگ، اسلامیستها ادعای خلافت اسلامی در آلمان را داشته اند.بعد از حادثه شهرمانهایم، یکی از وزرای آلمان در این خصوص گفته است که ” اسلام متعلق به آلمان است، اما اسلام گرایی نه” و از جوامع مسلمان خواسته اند تا درمبارزه با افراطگرایی تلاش کنند”. دولتهای اروپایی از ترس تروریسم اسلامی مرتب به اسلام و جوامع اسلامی خدمت می کنند با اینکه نیک می دانند اسلام واقعی آنچه است که می بینند، جمهوری اسلامی، طالبان، الشباب، داعش وغیره.
اوضاع جهان بیش از پیش رو به وخامت می گراید.تشدید رقابت میان بلوک بلندی‌ها و قدرت های امپریالیستی ،به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و آوارگی هزاران افغان به کشورهای اروپایی،جنگ در اکراین و وخامت اقتصادی مردم در اروپا ،جنگ در غزه و نسل کشی مردم فلسطین توسط دولت اسرائیل، جملگی عواملی در جهت تشدید خشونت وزمینه ساز رشد فاشیسم در اروپا و اسلام گرایی و تروریسم اسلامی است.
اسلام سیاسی، تروریسم اسلامی، فاشیسم ، نژاد پرستی تهدیدی جدی برای بشریت در جهان امروزهستند وتفرقه و جدایی وکینه ودشمنی میان مردم را به اوج رسانده است. دولتهای امپریالیستی و سرمایه داری برای ادامه بقا و تسلط بر جوامع بشری به این ابزارها وتفرقه و چند دستگی میان مردم نیاز دارند. پایان دادن به این اوضاع کار بشریت متمدن و آزادیخواه ودر درجه اول طبقه کارگراین کشورها وافسارزدن به این اوضاع است. با سرنگونی جمهوری اسلامی در ایران به عنوان یک پای تروریسم، اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی تضعیف خواهد شد. دامن زدن به جنبش ضد جنگ توسط مردم آزادیخواه جهان وپایان دادن به جنگ سرمایه داران خواست بشریت آزادیخواه جهان است.
6 ژوئن 2024