مقالات

چهارشنبه سوری؛ فرصتی برای مقابله با جنایتکاران اسلامی! امیر عسگری

 

چهارشنبه سوری فارغ از مناسبتی که در اصل ریشه در فرهنگ زرتشتی دارد، در چهار دهه گذشته به روز آتش بازی و کارناوالی بدل شده است که در آن جوانان همراه با رقص و شادی با آتش بازی و پرتاب نارنجک دست ساز، انزجار خود را از جمهوری اسلامی نشان میدهند. دختران و پسران با رقص و شادی در کنار هم نشان می‌دهند که از فرهنگ اسلامی تحمیل شده جمهوری اسلامی بیزار هستند.

امسال شرایط متفاوت است و در دل دوره انقلابی بسمت چهارشنبه سوری میرویم و این در شرایطی است که حکومت کمر به قتل دانش آموزان دختر در مدارس بسته و آنان را به جرم مخالفت با آپارتاید جنسی و حجاب اسلامی مورد حمله شیمیایی قرار می‌دهد. در شرایطی که طبقه کارگر به فکر تشکل یابی است و بخشهای مختلف از کارگر و معلم و بازنشسته و دانشجو دست به اعتراض و اعتصاب میزنند، جامعه در حال آماده سازی دوباره خود برای دوام اعتراضات انقلابی میدانی و شهری در برابر حکومت اسلامی و دستگاههای سرکوب آن است.

چهارشنبه سوری امسال در چنین فضایی میتواند در عین شادی و رقص و زیرپا گذاشتن مقدسات حکومت که بسیار بجاست، به فرصتی برای اعتراض در محلات و کف خیابان تبدیل شود و از آن نهایت بهره را برد. میتوان در این روز در برابر حکومت با هر شکل ممکن اعتراض کرد و مراکز سرکوب و ترویج ایدئولوژی حکومت را نورانی کرد و جواب دندان شکنی به سرکوبگران خامنه ای داد. باید از نستالژی و خرافات ناسیونالیستی که توسط جریانات راست ناسیونالیست و عظمت طلب در اینمورد سرهم میشود وقعی نگذاشت و از فرصت برای مقابله با حکومت و کنترل محلات استفاده کرد.

پرتاب ترقه، آتش بازی، روسری سوزان، رقص جمعی زن و مرد، سازماندهی جوانان انقلابی محلات برای مقابله با ارگان‌های سرکوب در کف خیابان می‌تواند از اقدامات چهارشنبه شب آخر سال باشد و آنرا به تداوم خیزش انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی وصل کرد.

از این رو تشکل های جوانان انقلابی محلات در شب چهارشنبه سوری ۱۴۰۱ لازم است هر آنچه از دستشان بر میآید برای سازماندهی هرچه تعرضی تر این روز در جهت بدل کردن آن به میدان مقابله با جمهوری اسلامی بکوشند.

۹ مارس ۲۰۲۳