اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست علیه سیاست کشتار جمعی بازگشت بکار بایستیم!

چند روز پیش خبری درز کرد: روحانی در جلسه روز سه ‌شنبه ۱۹ فروردین شورای عالی امنیت ملی گفته است: “حتیاگر دو سه میلیون نفر هم بدلیل بیماری کرونا بمیرند کشور را تعطیل نخواهیم کرد چون چند وقت دیگر با اعتراض خیابانی سی میلیون گرسنه روبرو خواهیم شد”.

این اظهارات حاکی از یک تصمیم آگاهانه سران نظام اسلامی برای کشتار جمعی کارگران است. یکبار دیگر برای حفظ قدرت و بساط دزدی و بچاپ بچاپ شان می خواهند دو سه میلیون انسان را سر به نیست کنند. در جنایتکار بودن این رژیم احدی شک ندارد. همه می دانند که یک مشت جانی بالفطره بر کشور حکم می رانند و کشتن برایشان از آب خوردن آسان تر است؛ این سخنان تنها سندی دیگر بر ظرفیتهای آدمکشی این رژیم است. در هراس از شورش و خیزش انقلابی کارگران و مردم محروم رسما اعلام می کنند که آماده اند دو سه میلیون نفر را در مواجهه با کرونا به کشتن بدهند. مردم را محکوم کرده اند که یا از کرونا بمیرند یا از گرسنگی؛ و در صورت اعتراض در زندان. این سخنان همچنین نشان میدهد که رژیم اسلامی به چه میزان نگران سرنوشت خویش است. ثابت میکند که این جانیان در وحشت سرنگونی روز را به شب میرسانند. نشان میدهد که کشتار آبانماه از لرزه مرگ بود و اکنون نیز در هراس از مرگ قریب الوقوع حکم به کشتار میلیونی می دهند.

این رژیم را باید به زیر کشید و تمام این جانیان را به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه کرد. جنگ کارگران و مردم آزادیخواه با رژیم اسلامی ادامه دارد. هر روز جبهه نبرد دیگری باز می شود و مردم با چنگ و دندان با رژیم میجنگند. باید رژیم اسلامی را وادار کنیم که معیشت مردم را تامین کند. مردم فقط با دو انتخاب مرگ از کرونا یا مرگ از گرسنگی روبرو نیستند؛ انتخاب سومی نیز موجود است: مبارزه برای عقب نشاندن این قاتلین و سرنگونی این نظامجنایتکار.

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران– حکمتیست

٢٨ فروردین ١٣٩٩١٦ آوریل ٢٠٢٠

_______________________________________