اطلاعیه ها

پيام كميته كردستان حزب حكمتيست ” بمناسبت درگذشت رفيق علي كتابي

 

با كمال تاسف اطلاع يافتيم كه رفيق علي كتابي مبارز انقلابي، ديروز بيست وپنجم مه در سن ٨٤ سالگي در شهر يوتبوري سوئد درگذشت.
رفيق علي كتابي انساني مبارز كه همه عمر خود را صرف مبارزه در راه ازادي و عدالت در رژيم هاي پهلوي و جمهوري اسلامي كرد.
وي كه از ميان زحمتكشان جامعه كردستان برخاسته، بخاطر درد و رنج هايي كه در سراسر زندگي اش كشيده بود بمبارزه روي اورد و تا اخرين روزهاي زندگي سياسي اش دست از مبارزه عليه ظلم و بيعدالتي نكشيد.
رفيق علي كه فعاليت سياسي اش را با حزب دمكرات كردستان اغاز كرده بود خيلي زود بخاطر جوهر انقلابي اي كه داشت ، منتقد حدكا شد و با تعدادي از دوستانش كومله يكساني را تشكيل دادند اما در سير مبارزه به كومله و حزب كمونيست ايران پيوست و در سال ٩٢ عضو حزب كمونيست كارگري ايران شد.
رفيق علي بعدا به كار ادبيات و نوشتن خاطرات خود مشغول شد و سرپرستي تعدادي از كودكان و بچه هاي بي سرپرست حلبجه را بعهده گرفت.
از خصوصيات برجسته رفيق علي مي توان به ضد مذهبي بودن و ضد ظلم بودن وي إشاره كرد. در دفاع از دهقانان كرفتوي منطقه سقز در جنگ عليه فئودال ها شركت كرد و زخمي شد.
رفيق علي كتابي شخصيتي اجتماعي و مردم دار، كه در مناطق زيادي از كردستان به فردي مورد اعتماد مردم زحمتكش تبديل شده بود.
كميته كردستان حزب حكمتيست درگذشت رفيق علي كتابي را به تنها فرزندش ، بستگان و دوستانش تسليت ميگويد و خود را در غم از دست دادن اين انسان مبارز شريك ميداند.
گرامي باد ياد رفيق علي كتابي
كميته كردستان حزب حكمتيست
٢٦ مه ٢٠٢٠ (٥خرداد١٣٩٩)