اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست جنایت در بیمارستان اوج توحش و بربریت!

روز ۲۳ اردبیهشت ۱۳۹۹ برابر با ۱۲ مه ۲۰۲۰ مرکز درمانی “صد تختی دشت برچی” در غرب کابل پایتخت افغانستان مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت. این مرکز درمانی، ویژه درمان کودکان و زایشگاه میباشد که توسط پزشکان بی مرز اداره میشد. تروریست ها ابتدا درب ورودی را منفجر کرده و سپس وارد بخش مامایی بیمارستان شدند و در کمال خونسردی و توحش اسلامی کودکان تازه بدنبا آمده و مادران بیمار را به رگبار گلوله بستند. در این حمله تروریستی ١٦ نفر کشته شدند که بجز یک مرد از پرسنل بیمارستان جملگی نوزادان و مادران بوده اند. در همین روز در استان ننگرهار بدنبال حمله انتحاری به یک مراسم تشییع جنازه ٢٤ نفر کشته و ٦٨ نفر زخمی شدند. این حمله در شرایطی اتفاق می افتاد که دولت افغانستان در چند ماه گذشته با ابتکار آمریکا و همکاری عربستان مشغول بند و بست با طالبان است و برای نشان دادن حسن نیت تعدادی از زندانیان طالبان را نیز آزاد کرده است.

قتل عام نوزادانی که هنوز چند دقیقه ای از تولدشان نگذشته است، اعدام مادران روی تخت بیمارستان، حمله انتحاری به مراسم عروسی و عزاداری تنها نشاندهنده اوج توحش و جنون آدمکشی تروریستهای متفرقه نیست بلکه درعین حال بیانگر گوشه ای از جنون حاکم بر عقل جامعه است. این تروریسم و آدمکشی کور که قربانیانش را از میان بیدفاع ترین انسانها انتخاب میکند، سیاستی جز عقب بردن جامعه و اعمال توحش و تروریزه کردن زندگی مردم عادی ندارد. اینها از محصولات دمکراسی غربی اند که زندگی مردم منطقه را به اسارت گرفته اند. آزادی کارگران و محرومان کشورهای منطقه نیز از سرنگونی دولتهای اسلامی و تقابل با نیروهای تروریست میگذرد.

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست این توحش و جنایت تروریستی را قویا محکوم و با قربانیان آن عمیقا ابراز همدردی میکند. مردم و نسل جوان افغانستان ناچارند برای رهائی از گانگسترهای سیاسی – نظامی و دولت طایفه ای – مذهبی مانند مردم آزادیخواه در عراق و لبنان بپاخیزند و برای سرنگونی حکومت حامی ترور و تحجر بمیدان بیایند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۱۴ مه ۲۰۲۰