اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست در محکومیت دولت ترکیه برای استرداد پناهندگان سیاسی به جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، از بازداشت‌شدگان خیزش آبان را به اعدام محکوم کرده است. دو تن از آنها در هراس از اسارت، شکنجه و اعدام از کشور خارج و به ترکیه پناهنده شده بودند. اما حکومت کثیف و جنایتکار ترکیه، مغایر با کلیه قوانین بین المللی در دفاع از پناهندگان سیاسی، این دو پناهنده را به جمهوری اسلامی تحویل داد و اکنون بدنبال تحمل شکنجه های وحشیانه در انتظار حکم اعدام هستند.

این دولت تنها شهروندان معترض ترکیه را سرکوب و زندانی نمی کند، بلکه دارای پرونده سیاهی در سرکوب هر حرکت اعتراضی و آزادیخواهانه در منطقه است؛ در همکاری با حکومت های سرکوب و جنایتکار منطقه و بین المللی مکررا دست به بمباران کردستان سوریه و بخش های دیگر سوریه و حتی مناطقی از کشورهای همسایه زده است؛ چند سالی است که عملیات نظامی جنایتکارانه ای را علیه مردم سوریه و کردستان سوریه سازمان داده که به مرگ بسیاری انسان و ویرانی های خانمان برانداز انجامیده است. اما همکاری آشکار و علنی با رژیم اسلامی برای تحویل پناهندگان سیاسی یک اقدام جنایتکارانۀ جدید دولت اردوغان است که مسبوق به سابقه است. باید در مقابل این معاملات کثیف دولتها بشکلی سازمانیافته ایستاد.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست این اقدام ضد انسانی و مغایر با هر توافق بین المللی در دفاع از پناهندگان سیاسی را قاطعانه محکوم می کند، دولت ترکیه را شریک جرم جمهوری اسلامی در اعدام این زندانیان میداند، انسانهای آزادیخواه و سازمانهای دفاع از حقوق پناهندگی را به محکوم کردن این اقدام و تلاش برای جلوگیری از تکرار آن فرامیخواند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ تیر ۱۳۹۹ – ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰
_______________________