اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست اعتراض هماهنگ بازنشستگان در چند استان کشور

اعلامیه حزب حکمتیست

اعتراض هماهنگ بازنشستگان در چند استان کشور

امروز شنبه ٢٥ مرداد ماه گروه هائی از بازنشستگان در اقدامی هماهنگ در شهرهای تهران، کرج، تبریز، مشهد و ساری در مقابل سازمان تامین اجتماعی دست به اجتماع و اعتراض زدند.

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به حقوق های بازنشستگی بشدت پائین، شرایط سخت زندگی، مشکلات روزمره برای امرار معاش، تامین هزینه های دارو و درمان و مطالبات معوق خود اعتراض دارند. بازنشستگان میگویند سازمان تامین اجتماعی حتی مصوبات خود را اجرا نمیکند. بازنشستگان کشور بعد از عمری کار و خدمت به جامعه در منگنه فقر و نداری و بیماری هستند. بازنشستگان خواهان افزایش حقوقها، پرداخت فوری معوقات خویش، تامین یک زندگی با رعایت شآن و حرمت انسانی هستند.

اجتماعات بازنشستگان نمونه دیگری از اعتراض هماهنگ در استانهای مختلف است که بسرعت در رشته های مختلف گسترش می یابد. این اعتراضات هماهنگ در سطح رشته ای و فراشهری شکل مشخص و ممکنی از اعتراض بخشهای مختلف طبقه کارگر است که کمابیش خواستهای یکسانی را دنبال می کند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست از اعتراض برحق و اعتراض هماهنگ و خواستهای آنها حمایت میکند. بازنشستگان نسلهای قبلتر طبقه کارگر و سازندگان جامعه هستند و حق مسلم و بی چون و چرای آنهاست که دوره بازنشستگی را با آرامش و بدون دغدغه نان و دارو و مسکن طی کنند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٥ مرداد ۱۳۹۹ – ١٥ اوت ۲۰۲۰
__________________________________