اطلاعیه ها

در دفاع از اعتراضات برحق مردم در کردستان عراق!

 

طی روزهای گذشته مردم کردستان عراق در اعتراض به عدم پرداخت حقوقها ، به بیکاری و فقری که دامنگیرشان شده است ، اعتراضات و نارضایتی خود را در شهرهای کردستان علیه دولت اقلیم دوباره از سر گرفته اند . طی سالهای گذشته زندگی مردم ، بخصوص طبقه کارگرو قشر زحمتکش و معلمان و کارمندان در سایه دوحزب بورژا ی حاکم روز به روز بدتر و فقرو فلاکت آنان بیشتر شده و در مقابل احزاب حاکم ووابستگان آنان و سرمایه داران نوپا ،ثروت و سامان جامعه را درچنگ خود گرفته و فقرو بیکاری غیر قابل وصفی را به مردم تحمیل کرده اند.
مردم از این شرایط تماما به تنگ آمده اند. هر چند ماه یکبارحقوق معلمان و کارمندان پرداخت می شود و کارگر و زحمتکش بماند که در این شرایط بحرانی و بیکاری چه رنج و مشقتی را دارند بر دوش می کشند . اعتراضات مردم در روزهای گذشته از طرف نیروهای سرکوبگرحکومت اقلیم ،بخصوص در شهر سلیمانیه سرکوب شده و تعداد زیادی زحمی و دستگیر شده اند . همچنین امروزیکشنبه مردم خشمگین در شهرک “پیره مگرون “به مقر احزاب حاکم حمله کرده و این مقرات را به آتش کشیده اند .
دولت اقلیم در طول سالهای گذشته در مقابل اعتراضات مردم به وضعیت وخیم اقتصادی و عدم پرداخت به موقع حقوقها ، به بهانه عدم پرداخت بودجه کافی از جانب دولت عراق،از پرداخت به موقع حقوق کارمندان و معلمان و رسیدگی به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم به این بهانه طفره رفته و یا به سرکوب اعتراضات آنان دست زده است .
واقعیت امروز جامعه کردستان این است که اکثریت مردم به دلیل فقر، بیکاری و معیشت چند درجه زیر خط فقرنه تنها از احزاب حاکم ، که ازاحزاب پارلمانی و اپوزسیون که کوچکترین خاصیتی برای زندگی مردم ندارند، بیزارند و از این شرایط به تنگ آمده ودیگر امیدی به بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی خود تحت حاکمیت این احزاب ندارند.
کمیته کردستان حزب حکمتیست ،سرکوب اعتراضات مردم درروزهای اخیر بخصوص درشهرسلیمانیه را قویا محکوم می کند و از اعتراضات برحق مردم،از خواست و مطالبات برحق انان تماما حمایت می کند . رفاه ، سلامت و معیشت ، امنیت اقتصادی و زندگی بدور ازفقروفلاکت و بیکاری و اختناق را حق مسلم و بی چون و چرای مردم کردستان ، و تحقق این چنین زندگی را در گرواتحاد و همبستگی کارگران و زحمتکشان و مردم ستمدیده جامعه کردستان علیه احزاب بورژوازی حاکم می داند.در عین حال همچنانکه مردم آزادیخواه کردستان ،بدرست در این اعتراضات با صدای بلند خواهان رفتن احزاب حاکم و کوتاه کردن دست آنان از زندگی خود شده اند، راهی جزاعمال اراده و حاکمیت مردم از پائین ،از طریق شوراهای مردمی و کارگری برای تحقق این آرزو در مقابل مردم قرار ندارد .وظیفه سازمانها و احزاب پیشرووچپ و کمونیستی است که در کنارمردم آزدیخواه کردستان به این آرزو جامه عمل بپوشانند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۶ دسامبر ۲۰۲۰