مقالات

فراخوان به حمایت از #سپیده_قلیان “اصل این است که شما فاسد و ستمگر هستید” پروین کابلی

امروز برادر سپیده ی قلیان در گفتگوی با خبرگزاری ها گفته است که سپیده را هشت زندانی در زندان بوشهر به قصد کشتن مورد ضرب و شتم قرار داده اند. خانواده سپیده که در شهرستان دزفول زندگی می کنند از طریق تماس تلفنی وی از این ماجرا خبردار می شوند و به زندان بوشهر که ۷۰۰ کیلومتر با شهرستان دزفول فاصله دارند سفر میکنند. در ملاقاتی که والدین سپیده با مسئولین زندان دارند خواهان دیدن دوربینهای مداربسته داخل زندان می شوند که آنها از این مطالبه سر باز می زنند. طبق این خبر همه شواهد دال بر دسیسه و توطئه ی جمهوری اسلامی برای از بین بردن فیزیکی سپیده می باشد.

سپیده قلیان کیست که رژیم اسلامی نقشه کشتن او را در سر دارد؟ آوازه ی شهرت سپیده زمانی پخش شد که بعنوان یک ژورنالیست به کانال خبری هفت تپه تبدیل گشت و قدم به قدم در مبارزه ای که هفت تپه ای ها پیش گرفته بودند با آنها هم قدم شد. او در نوامبر ۲۰۱۸ همراه چندتن دیگر از جمله اسماعیل بخشی به مدت ۳۰ روز دستگیر و بعد از آن با قرار وثیقه آزاد شد. بعد از آزادی سپیده در مورد شکنجه های روحی و جسمی، توهین و آزار جنسی، تهدید به تجاوز توسط شکنجه گران افشاگری نمود. جمهوری اسلامی بعد از آزادی او و چند تن دیگر با ساختن مستندی که با گرفتن اعتراف که با شکنجه و فشار روی آنها میسر شده بود، تلاش نمود که اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را به داشتن رابطه با احزاب چپ و کمونیست نسبت دهد.

جواب سپیده روشن بود: “اصل این است که شما فاسد و ستمگر هستید”. چه جمله ای می تواند چنین موجز و کوتاه موجودیت جمهوری اسلامی را به روشنی و عمیق نشان دهد.

سپیده امروز همراه و هم قدم مردم بپاخاسته ای است که از سردمداران اسلامی به تنگ آمده اند. سپیده به مردمی تعلق دارد که می خواهند به ستم و فساد و توطئه، قتل و غارت و گرسنگی پایان دهند. سپیده زنی آزاده از تبار معترضان و بپاخاستگانی است که در دی ۹۶ و آبان ۹۸ به خاک و خون کشیده شدند، امروز همراه مردم خوزستان در خیابانها می جنگد و در مترو تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور همراه زنان و مردانی است که جمهوری اسلامی را به تنگ آورده اند.

برای نجات جان سپیده باید هرآنچه که از دستمان برمی آید انجام دهیم. اکنون که مردم در خوزستان و تهران بار دیگر فریاد مرگ بر دیکتاتور را سر داده اند نباید اجازه بدهیم که سرسوزنی آسیب به سپیده وارد شود.

با هشتگ #اصل_این_است_که_شما_فاسد_و_ستمگر_هستید از #سپیده_قلیان حمایت کنیم و خواهان آزادی وی و کلیه زندانیان سیاسی شویم.
دو هشتگ #اصل_این_است_که_شما_قاتل_و_ستمگر_هستید
#سپیده_قلیان_را_آزاد_کنید

فردا شب ساعت ۱۹ به وقت ایران در تویتر

۲۲ جولای ۲۰۲۱