مقالات

یادداشت ها، سیاوش دانشور

 

در باره مسمومیت سریالی دانش آموزان مدارس دخترانه

در صد روز گذشته در شهرها و استانهای مختلف بیش از ٣٢ مدرسه دخترانه با مسمومیت جمعی روبرو شده است. در کشوری که برای یک پست و یک اعتراض شبانه پرونده میسازند و بسرعت “کشف می کنند”، هنوز منتظری دادستان کل رژیم مدعی است که “سرنخ کافی بدست نیاورده اند”! یا در رسانه ها با میدان دادن به حدس و گمان و طرح فرضیه های مختلف؛ به یک موضوع مهم ابعادی پلیسی- جنائی -هالیوودی داده اند.

فرضیه های “خودسر” بودن عده ای در میان سلفی ها یا میان افراطیون شیعی و مذهبی های قشری که با رفتن دختران به مدرسه مخالفند، مُهمل است. توجیهات بفرموده دستگاه های امنیتی و خلق داستانهای انحرافی، هدفی جز پنهان کردن دست کثیف جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی اش ندارد. تردیدی نیست کل حکومت ماهیتاً قشری و واپسگرا و ضد زن و ضد تمدن است، اما مجموعه این فرضیات و زمان خریدن برای حکومت، همزمان اعمال فشار سپاه و وزارت اطلاعات برای سکوت اولیای مدارس و خانواده ها از دلیل مسمومیت فرزندانشان، همه بر دست داشتن بالاترین نهادها و افراد حکومت دلالت میکنند.

این یک تروریسم آشکار علیه زنان و دانش آموزان دختر با هدف ایجاد ارعاب در جامعه بویژه در آستانه روز جهانی زن است. اهداف حملات سریالی به مدارس دخترانه با کپسول های مسموم کننده گاز، از جمله انتقام از دانش آموزان و خیزش انقلابی و پس راندن مجدد زنان زیر حجاب اسلامی است.

این رویداد تعرضی به کل خیزش انقلابی و یک مسئله مهم جامعه است و نباید به مشکل دانش آموزان دختر و خانواده ها و اولیای مدارس تقلیل داده شود. مدارس و فرهنگیان ضروری است در دفاع از امنیت کودکان و دانش آموزان و حرمت مدارس وارد اعتصاب شوند. هیچ معلم و دانش آموزی نباید سر کلاس برود. خانواده ها و بخشهای مختلف جامعه ضروری است علیه این حکومت کودک کش و تروریست قاطعانه برخیزند. جامعه ضروری است در واکنشی گسترده حکومت را سرجایش بنشاند.

#مسمومیت_سریالی
#اعتصاب_برای_امنیت_مدارس
#زنده_باد_٨_مارس
#حجاب_را_آتش_بزنید

٢٨ فوریه ٢٠٢٣
هفت تپه ای ها وقت خروشی دیگر است!
مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر

هفت تپه پایتخت اعتصاب جهان و چشم و چراغ جنبش کارگری ایران بار دیگر مورد هجوم آشکار و پنهان قرار گرفته است. از سوئی حکومتی ها اینبار زیر پرچم خونین “مولد سازی” برای غارت اموال عمومی دورخیز کرده اند و از جمله دندانها را برای هفت تپه تیز کردند و از سوی دیگر نوکران جدید کارفرمایان در توهم بازسازی سازمان پلیسی شورای اسلامی با اتکا به چند خودفروخته هستند.

هفت تپه ای ها وقتی تکان بخورند معادله عوض میشود. تلاشهای جدید از هم اکنون محکوم به شکست است، اما دشمن را باید در میدان واقعی هربار شکست داد. مخبر و رئیسی و شرکای ضد کارگر دچار توهم شده اند، کارگران تازه دارند می آیند. از ماشین سازی ها و ذوب آهن و فولاد تا هفت تپه و معادن و نفت و گاز، سونامی در راه است.

هوا برتان ندارد، این زمین بازی شما نیست. افتخار آفرینان هفت تپه وقت خروشی دیگر است.

٢٦ فوریه ٢٠٢٣