مقالات

در باره فراخوان بموقع اعتصاب معلمان و فرهنگیان عزاداری نکنیم، سازماندهی کنیم! سیاوش دانشور

شورای هماهنگی بدنبال سرکوب در مدارس و کشتن کودکان و ٔدانش آموزان با فراخوان اعتصاب و تحصن واکنش نشان داده است. از این فراخوان باید وسیعا حمایت شود و سراسر کشور را دربرگیرد. در دفاع از فرزندانمان مقابل نیروی سرکوب هر کاری انجام دهیم، از جمله حمایت از فراخوان اعتصاب و تحصن معلمان، هنوز کم کردیم. پس یکصدا از این فراخوان حمایت کنیم و به آن ملحق شویم.
یک نکته مهم اینست که دوستان شورای هماهنگی کارهای خوبی را توصیه و در دستور گذاشته اند اما عنوان بشدت نامناسبی برای آن برگزیدند. «سه روز عزای عمومی» نه عنوان مناسبی است و نه با هدف اعتصاب خوانایی دارد و نه با نبض جامعه و خانواده ها هماهنگ است. ای کاش سه روز همبستگی و درس اتحاد را میگذاشتند و در این سه روز همان کارهایی را که در بیانیه میخوانید انجام می دادیم.
یادمان باشد این مردم و این نسل علیه عزاداری و فرهنگ عزا بپاخاسته اند. یادمان باشد با روشهای حکومتی نمیتوانیم به جنگ آنها برویم. یادمان باشد دوره انقلابی دوره زانوی غم بغل گرفتن نیستُ، دوره همبستگی و تقویت اتحاد مبارزاتی و شور و فریاد است. الان وقت عزا نیستُ وقت حمله است.
دست تان درد نکند، باید این اعتصاب را قویا حمایت کرد، اما برای دفاع از کودکانمان و برای گرامیداشت یاد نیکاها و اسراها عزاداری نکنیم، همبستگی مبارزاتی را تقویت کنیم، صدایشان باشیم، حمایت شان کنیم، سازماندهی کنیم. *
پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ و شنبه‌۳۰ مهر- یکشنبه ۱ و دوشنبه‌ ۲ آبان تحصن