اطلاعیه ها

اعلامیه خبری به احترام سربداران

I’m ٢٧ بهمن چهلمین روز اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی دو کارگر محروم و معترض بود. علیرغم تدابیر امینی حکومت و زمستان سخت، در این مناسبت شهرهای ایران صحنه اعتراض انقلابی بود. در مناطق مختلف تهران از جمله تهران پارس، بلوار فردوس، فلکه دوم صادقیه، نازی آباد، شهرک نفت، اکباتان، میدان انقلاب، ستارخان، هفت حوض نارمک، چهارراه سرسبز و بلوار شرق تهران یاد جانباختگان گرامی داشته شد. انقلابیون در روزهای قبل با شعارنویسی وسیع و پخش تراکت و برافراشتن بنر و تصویر جانباختگان به استقبال اینروز رفتند. معترضین به هرزه گوهای حکومت که اینروزها از تریبون ها شاخ و شانه می کشند اعلام کردند به احترام دو سربدار و سوگند به خون ریخته شده یاران تا پایان ایستاده اند.

در شهرهای دیگر از جمله گوهردشت و گلشهر کرج، قزوین، محلات مختلف سنندج، قروه، مهاباد، جوانرود، رشت، اراک، شیراز، مشهد، ایذه، اصفهان، خرم آباد و اهواز اعتراضات برپا شد. در اینروز معترضین دستکم به پانزده مرکز حکومتی اعم از بسیج و سپاه حمله کردند و بنرهای حکومتی را به آتش کشیدند. در برخی مناطق تهران جمعیت وسیع بود و در شهرهای شیراز و قروه و مهاباد و سنندج درگیری ایجاد شد. قروه و جوانرود و محلات سنندج عملا تا پاسی از صبح دست مردم معترض بود و در جاهای مختلف از جمله شیراز درگیری شدید بود و سرکوبگران را فراری دادند.

در اجتماعات اعتراضی شعارهای جدیدی مانند “چه دار باشد چه زندان ایستاده ایم تا پایان”، “عمامه رهبری وقتشه که بپری”، “سید علی بی ریشه خیزش تموم نمیشه”، در کنار شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”، “قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان”، “مرگ بر خامنه ای”، “حکومت اسلامی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم”، “هیز توئی هرزه توئی زن آزاده منم” و وعده معترضین برای به گور سپردن خامنه ای و حکومت اسلامی طرح شدند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به مردم آزادیخواه و انقلابی درود میفرستد. بهترین احترام به همسنگران جانباخته و اعدامی و مفقودی ادامه مبارزه و به منزل مقصود رساندن آنست. این مبارزه اصیل و انقلابی با نمایشهای مرتجعین و موج سواران دو دنیای متفاوت است. یاد جانباختگان گرامی است!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢٨ بهمن ١٤٠١- ١٧ فوریه ٢٠٢٣

___________________________