اطلاعیه ها

اطلاعیه پایانی جلسه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

 

روزهای دوشنبه و سه شنبه ٥ و ٦ ژوئن ٢٠٢٣ برابر با ١٥ و ١٦ خرداد ١٤٠٢، جلسه دو ماهه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست با حضور اکثریت اعضای دفتر سیاسی، دبیر کمیته مرکزی و حضور رفقائی از کمیته مرکزی حزب برگزار شد.

دستورهای مصوب نشست دفتر سیاسی عبارت بود از: ١- گزارش و ارزیابی ٢- حزبیت، و تحکیم مناسبات حزبی ٣- کمونیسم کارگری و پروژه های حزب ٤- تصمیم در مورد پاره ای اقدامات تشکیلاتی ٥- قرار و قطعنامه ٦- انتخابات.

در بخش گزارش سیاسی و تشکیلاتی رئیس دفتر سیاسی، دبیر اجرائی، دبیران کمیته های سازمانده و کردستان و ارگانهای حزبی، نکات و محورهای فعالیت دوره بعد از پلنوم حزب را به اجلاس دفتر سیاسی ارائه دادند. در بخش ارزیابی رفقای دفتر سیاسی و اعضای کمیته مرکزی دعوت شده به جلسه در مورد سیاست حزب در برخورد به تحولات، مسائل مهم جاری، اوضاع حکومت و چشم انداز آغاز دور دیگری از اعتراضات کارگری و توده ای، جایگاه پروژه های حزبی و غیر حزبی، اوضاع مالی حزب، تبلیغات حزب و کمبودها، فعالیت موثرتر در خارج کشور، همکاری با جریانات چپ و کمونیست در مقایس سراسری و کردستان، مسائل تاکتیکی، رفع محدودیت ها و گسترش فعالیت کمونیستی و کارگری حزب، جایگاه سیاسی حزب و وظایف خطیر آن، از جمله محورهای بحث در بخش گزارش و ارزیابی بودند. در این مبحث برخی اقدامات سیاسی و تشکیلاتی مشخص استنتاج شد.

مبحث بعدی حزبیت و تحکیم مناسبات حزبی بود که رفیق ناصر مرادی دبیر کمیته مرکزی معرف آن بود. تمرکز این بحث روی سر و سامان دادن به امور و چهارچوبهای حزبیت بویژه در دوره انقلابی، پیگری و جاری کردن موازین کار در تمام سطوح، بالابردن انسجام سیاسی و تشکیلاتی و تحکیم حزبیت بود. در این مبحث دفتر سیاسی روی جوانب مختلف و مهمی تاکید گذاشت و مجموعه ای از اقدامات را بعنوان استنتاج در دستور قرار داد.

مبحث بعدی کمونیسم کارگری و پروژه ها و تاکتیک های حزب بود که توسط دبیر اجرائی رفیق همایون گدازگر ارائه شد. در این بحث مروری بر سیاستها و تاکتیکهای حزب در دوره گذشته شد، بر اهمیت مسائل تاکتیکی، نحوه برخورد و ملاحظات مطرح و جوانب و زوایای مختلف آن توسط جلسه بررسی شد. در این بحث نیز دفتر سیاسی بر کمبودها، نقاط قوت، روش برخورد، اختلاف نظر و غیره در قالب یک حزب سیاسی کمونیستی کارگری پرداخت و بر برخورد فعال و متحد کننده حزب در جنبش کارگری و توده ای و انقلابی تاکید کرد.

انتخابات آخرین دستور نشست بود. برای رئیس دفتر سیاسی رفیق سیاوش دانشور باتفاق آرا و برای اعضای هیئت اجرایی دفتر سیاسی رفقا: رحمان حسین زاده، عبداله دارابی، صالح سرداری، همایون گدازگر و سعید یگانه باتفاق آرا برای هیئت اجرائی انتخاب شدند. در نشست کوتاه هیئت اجرائی رفیق همایون گدازگر باتفاق آرا بعنوان دبیر اجرائی حزب انتخاب شد.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٧ خرداد ١٤٠٢- ٧ ژوئن ٢٠٢٣