اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در رابطه با درگیری مسلحانه در اردوگاههای موسوم به زحمتکشان

روز پنجشنبه ۲۲ ژوئن در طی درگیری مسلحانه ای که بین دو شاخه سازمان زحمتکشان، مستقر در اقلیم کردستان روی داد دو جوان به نامهای سامان ابراهیمی و هیوا صادقی کشته شدند و طبق خبر رسیده یک نفر دیگر هم زخمی شده است .
اتحاد و جدایی مکرر این جریانات امر نا شناخته ای نیست. بده بستانهای منطقه ای هراز چندگاهی ایجاب کرده که اتحاد بین این جریانات صورت بگیرد. مدت زیادی از خبر ترور و سربه نیست کردن و خودکشی چندین نفر دیگر از اعضای این باند نگذشته، که امروز شاهد این درگيري مسلحانه هستیم.
تاریخ جریان عبدالله مهتدی مملو از این فجایع، توطئه و سركوب است. ما هیچیک از این شاخه های منتسب به زحمتکشان را در رده احزاب سیاسی که اختلافات مابین خود را به شیوه سیاسی و متمدنانه حل میکنند برسمیت نمیشناسیم و قرائن و شواهد تاکنونی گواهی بر صحت این نظر بوده‌است.
ما اما به اعضا و جوانانی که در صفوف این دو جریان فعالیت میکنند اکیدا توصیه میکنیم در این جنگ قدرت رهبران و طرح کشتن همسنگرهای تا دیروزشان شرکت نکنند و بازیچه امیال و پروژه های رهبران قدرت طلب این جریانات قرار نگیرند. این جنگ و کشمکش بی ارتباط با سیاست و مبارزه، جنگ شما نیست. راه دیگری برای ادامه یک‌ زندگی شرافتمندانه ممکن و میسر است.
صفوف این چند جریان فاقد پرنسیپ مبارزاتی و انسانی را ترک کنید و اجازه ندهید از شما به مثابه گوشت دم توپ جنگ قدرت رهبری و جاه طلبی های حقیرانه خود استفاده کنند. رهبری جریان مهتدی با طرح ترور رهبران کمونیست، با اتحاد و همکاری با رضا پهلوی و با قبول مذاکره با نمایندگان دست چندم جمهوری اسلامی تاریخ سیاهی را در کارنامه فعالیت تا کنونی خود ثبت کرده اند.
کشته شدن این دو جوان در درگیری مسلحانه نه اولین و نه آخرین فاجعه از این دست در این سازمان خواهد بود. جدا کردن راه خود از مسیری که رهبری این جریانات انتخاب کرده اند تنها راه منطقی برای هر عضوی از این دارودسته است. جریان زحمتکشان با هر پسوند و پیشوندی هیچ ربطی به مبارزه برحق مردم معترض و آزادیخواه در جامعه کردستان، علیه جمهوری اسلامی ندارد.
عبدالله مهتدی و ديگر سران اين باند، بايد بجرم قتل و ترور مخالفين خود از جمله سامان ابراهیمی و هيوا صادقی محاكمه شوند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
23 ژوئن 2023