اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری -حکمتیست در رابطه با ترور دوتن از اعضای حزب دمکرات کردستان ایران در اقلیم کردستان!

 

بامداد امروز جمعه ١٦ تیرماه، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دو عضو حزب دموکرات کردستان را در شهر “قلعه دزه” در اقلیم کردستان ترور کردند. در این عملیات تروریستی عادل مهاجر و لقمان آجی جان باختند و یک فعال سیاسی دیگر به نام سعدی مرادپور بشدت زخمی شده.
جمهوری اسلامی سابقه طولانی در ترور برون مرزی فعالین و مخالفین سیاسی خود دارد. اما دست زدن به چنین جنایاتی در این برهه زمانی مشخص تلاشی برای اثبات مجدد قدر قدرتی و نمایش ظرفیتی بالا در خلق جنایت و وحشیگری در داخل و خارج مرزهای خود برای بند و بست با حکومت‌های منطقه و سایر دول مرتجع است.
جمهوری جنایتکار اسلامی بدنبال خیزش انقلابی دوره اخیر برای نجات خود از شبح سرنگونی حاضر به هر بند و بست و خلق هر جنایتی است. بیش از ۱۵ هزار زندانی و اجرای صدها حکم اعدام و کشتار در زندان‌ها تنها گوشه ای از بربریت و تروریسم عریان علیه مردم معترض و اپوزیسیون در داخل و خارج مرزهاست.
همکاری حکومت اقلیم کردستان با جانیان جمهوری اسلامی هم امر تازه ای نیست. سردمداران این حکومت به جای حفاظت و تامین امنیت اپوزیسیون ایرانی مستقر در آن منطقه، بیشترین تلاش را برای حفظ و تحکیم رابطه با جمهوری اسلامی و در جهت استمرار وابستگی سیاسی و اقتصادی به حکومت اعدام و سرکوب بکار برده اند. سران ریز و درشت احزاب اقلیم کردستان در همکاری و همسویی با جمهوری اسلامی و میدان دادن به جریانات ریز و درشت ارتجاعی مذهبی، زمینه ساز جولان تروریست‌های اعزامی از طرف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان هستند.
چراغ سبز دولت‌های ریاکار غربی به جمهوری اسلامی و بند و بست و معاملات کثیف این دولتها از جمله آزاد کردن تروریست‌های حرفه ای جمهوری اسلامی در واقع هموار کردن راه برای دست زدن به ترور بیشتر و اعدام مخالفین در داخل وخارج از ایران است.
هرچند جمهوری اسلامی در سایه ترس و وحشت از خروش انقلابی و برای بقا خود دست به چنین جنایاتی میزند، امروز اما شیشه عمر این رژیم هار در دست توده های عاصی وجوانان معترض و پر شوری است که حکم به سرنگونی این حکومت سرکوبگر داده اند. هیچ درجه از اعمال خشونت و ایجاد جنایت مانع از عزم و اراده مردم متحد و معترض برای سرنگونی انقلابی این رژیم نخواهد شد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست ضمن محکوم کردن این ترور جنایتکارانه به خانواده و بازماندگان این قربانیان تسلیت می گوید و از همه جریانات و انسان‌های آزادیخواه می خواهد برای لگام زدن به موج جدید ترور جمهوری اسلامی از هرطریق ممکن بکوشند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
۷ جولای ۲۰۲۳
۱۶ تیر ۱۴۰۲