مقالات

شبکه های ترور رژیم فعال شدند ترور در کردستان عراق

 

بامداد امروز جمعه ١٦ تیرماه، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دو عضو حزب دموکرات را در شهر “قلعه دزه” کردستان عراق ترور کردند. در این عملیات تروریستی “عادل مهاجر” مشهور به “سرباز” و “لقمان آجی” جان باختند و یک فعال سیاسی دیگر به نام “سعدی مرادپور” بشدت زخمی شده است. سال گذشته در اواسط مرداد ماه نیز موسی باباخانی، عضو کمیته مرکزی این حزب به قتل رسید و جنازه وی در یکی از اتاق‌های هتل “گولی‌سلیمانی” در شهر اربیل پیدا شد. ترور امروز بنا به اظهارات رسمی اطلاعیه حزب دمکرات، طی یک دیدار دوستانه در یک گردشگاه طراحی شده بود و ضارب بلافاصله خود را به نیروهای مرزی رژیم ایران رسانده است.

ترورهای برون مرزی و بویژه ترور مخالفین و فعالین وابسته به نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق مسبوق به سابقه است و تنها در سالهای اول دهه هفتاد صدها نفر ترور شدند و طی دهه های بعد نیز به تناوب ادامه داشته است. این ترورها با امکانات مستقیم پایگاه ها و عناصر و جریانات وابسته به جمهوری اسلامی، یا اجیر شده و در مواردی با همکاری احزاب اسلامی محلی اجرا شدند.

ترورهای اخیر صرفاً ادامه خطی سیاست سابق رژیم اسلامی نیست، بلکه تلاشی جدید در شرایط سیاسی و انقلابی ایران است که توجه خود را روی نیروهای اپوزیسیون در متن بده و بستان با دولتها و قدرتهای جهانی و رژیم های فاسد در منطقه قرار داده است. این ترورها در شرایطی طراحی و اجرا میشوند که تروریستهای محکوم شده در کشورهای غربی با رژیم اسلامی معامله میشوند و برای جمهوری اسلامی در سرکوب و ترور و اعدام در داخل و سازماندهی ترور و تحجر در خارج شرایط را تسهیل میکند. این ترورها بعد از خلع سلاح سازمانهای ناسیونالیست در کردستان عراق و طرح اسکان آنها در اردوگاه های پناهندگان صورت میگیرد. امروز بیشتر وابستگان این سازمانها در کردستان عراق به یک هدف ساده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بدل شدند. همکاری آشکار و پنهان احزاب حاکم در اقلیم و همینطور احزاب کوچکتر اسلامی و قومی، در کنار امکانات و نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی، کردستان عراق را به یک حیات خلوت امن برای تروریستهای اسلامی بدل کرده است.

از نظر ما هر اعمال محدودیت به نیروهای اپوزیسیون، معامله دولتهای مرتجع با جمهوری اسلامی و تهاجم به مخالفین و اعضای سازمانهای اپوزیسیون قویاً محکوم است و ضروری است صفی قدرتمند و ضد ترور و تحجر برای حفاظت از محیط اپوزیسیون ایران شکل گیرد و همزمان تعرض رادیکالی علیه نیروهای جمهوری اسلامی سازمان داده شود. شبکه های ترور رژیم اسلامی در دوره ای که کابوس مرگ دارند فعال شده اند. شبکه های انقلابی و آزادیخواه ضد ترور و اعدام ضروری است در مقیاسی توده ای علیه رژیم اعدام و تروریسم اسلامی بمیدان بیایند و این سیاستهای از سر استیصال و وحشت حکومت را درهم بکوبند.

هدف جمهوری اسلامی در متن بحران شدید و فلج اقتصادی و موقعیت سیاسی آبستن انفجار، تسری و تشدید فقر و اختناق و ایجاد فضای ترور و ناامنی در سطوح و اَشکال مختلف، گسترش سیاست اعدام با رذیلانه ترین روشها و سناریو سازی و اعتراف گیری زیر شکنجه، با هدف فائق آمدن به اوضاع و مواجهه با “خطر” قریب الوقوع برآمد مجدد انقلابی است. دستور کار اردوی آزادیخواهی نیروهای اپوزیسیون انقلابی اینست که این فرصت را به حکومت اسلامی ندهند و معادله را معکوس کنند.

سردبیر.
١٦ تیر ١٤٠٢