مقالات

بازگشت گشت ارشاد به خیابانها، رژیم بازنده است ! سعید یگانه

جمهوری اسلامی بعد از ۱۰ ماه بر چیدن گشت ارشاد ، اراذل و اوباش اسلامی را دوباره به خیابانها گسیل داده است .در کناراغاز فعالیت گشت ارشاد و تهدید و خط و نشان کشیدن برای زنان ، لایحه عفاف و حجاب نیز در مجلس در حال بررسی است .مجازات و محکوم کردن زنان بی حجاب به شستن میت ،فرستادن به مرکز روان درمانی ، بستن و پلمپ مغازه ها ، مصادره گواهینامه و منع رانندگی ، نصب دوربینها برای کنترل پوشش و شناسایی زنان و عدم اجازه ورود خانمها ی بدون حجاب به میترو و دهها محدویتهای دیگر در محیط کارنتوانسته زنان را از راهی که آغازکرده اند پشیمان کند.
همزمان تعدای از نمایندگان مجلس شکوه دارند که این اقدام غیر قانونی است و گفته اند که مسولان از کردارشان درس نمی گیرند وآن را به دوایر خودسرنسبت داده اند .سپاه پاسداران هم اعلام کرده اند که به دستور رئیسی وارد عمل شده اند.نمایندگان مجلس نگران از دست دادن اوضاع می گویند که حجاب اصل نیست ، عفاف اصل است .سیاست سلبی درست نیست و در جامعه نا آرامی ایجاد می کند.این حامیان نظام می دانند که این سیاست شکست خورده است وراه به جایی نمی برند.به این دلیل لب به شکایت گشوده اند چون می دانند بیشتر اسلام و جمهوری اسلامی زیر ضرب قرارمیگیرد.حتی جامعه مدرسین قم گفته اند برخورد خشونت آمیز با زنان به دلیل تن ندادن به حجاب غیر انسانی و سیاستی شکست خورده است .مقاومت زنان و برگرداندن سیلی به صورت رژیم، بالایی ها را سراسیمه کرده ونظام را در خطر می بینند.
همه این واقعیتها نشان می دهد که جمهوری اسلامی در تحمیل حجاب اسلامی به زنان شکست خورده است و نشان دهنده این است که جامعه ، بخصوص زنان در مقابل زورگویی رژیم و اسرار بر تحمیل حجاب مقاومت نشان داده و تسلیم نشده و میدان را خالی نکرده اند.این واقعیت را به جهانیان نشان می دهد که تحمیل حجاب اسلامی به عنوان سمبل و پایه حا کمیت اسلامی سیاسی در ایران با موج برگشت روبرو شده است و بازگشت اراذل و اوباش اسلامی به خیابانها آخرین نبردی است که جمهوری اسلامی با زنان می خواهد آغاز کند.زمانی که در خیابانها حجاب سوزان آغازشد وعکس خامنه ای و خمینی به عنوان سنبل ارتجاع به اتش کشیدند و در مدارس زیر لگد گرفتند و حجاب ، این نماد حقارت زن را به دور انداختند، فاتحه حجاب اسلامی خوانده شد و جامعه از این خاکریزعبور کرد.جنگ میدانی رژیم علیه زنان خیلی وقت است آغاز شده ، این یکی هم بدون تردید شکست خواهد خورد هر چقدر هم زور بزنند و جنایت کنند.
وقتی سپیده قلیان زندانی سیاسی حاضر نیست با حجاب در دادگاه حاضر شود .سپیده ای که در چنگال جنایتکاران اسیر است و با شهامت از حق آزادی پوشش به عنوان حق ابتدایی خود دفاع می کند، دلیلی ندارد که میلیونها زن مثل سپیده و رشنوکه مخالف حجاب اسلامی هستند و میخواهند آزاد زندگی کنند تن به این حقارت بدهند.
روشن است که جمهوری اسلامی دست از این سیاست بر نمیدارد وزور خود را می زند.به گفته یکی از آخوندها “حجاب سقوط کند، یعنی پرچم جمهوری اسلامی سقوط کرده است “.این جمله بسیار واقعی است .سقوط حجاب یعنی سقوط جمهوری اسلامی ، یعنی بی اعتبارشدن اسلام و قوانین اسلامی ، یعنی بر باد رفتن مقدسات اسلامی وجمهوری اسلامی . بی دلیل نیست از دادگاه و بسیج و سپاه و گشتهای ارشاد و مجلس همه دست به دست هم داده اند تا آبروی اسلام و نظام اسلامی را حفط کنند .
چندین ماه است با آغازخیزش انقلابی مهسا که با هدف سرنگونی دایناسورهای اسلامی آغاز شد ، جمهوری اسلامی برای حفظ موجودیت نکبتبار خود آنچه جنایت بود مرتکب شد تا جامعه را ساکت و مردم را مرعوب کند .ازهمه ابزارهای ممکن از سرکوب و دستگیری و اعدام و تجاوز روی گردان نبود تا جامعه را منکوب کند.علیه بی حجابی زنان به هر ترفندی متوسل شد تا حجاب و سئون اسلامی را که مورد تعرض بی سابقه قرار گرفته است حفظ کند . اما موفق نشدند .جمهوری اسلامی بیهوده تلاش می کند که دوباره با گسیل وحوش اسلامی به خیابانها به خیال خود زنان را کنترل و حجاب اسلامی را دوباره اجباری کنند.
دو ماه دیگر سالروزمرگ مهسا و اغازخیزش انقلابی است .آغازی که علارغم توقفهای موقت ،سر باز ایستادن ندارد و این جنگ در گوشه و کنارجامعه برای شکستن موانع و پیشروی ادامه دارد.جمهوری اسلامی با تمام امکانات برای حفظ بقا می کوشد و جامعه در برابرش مقاومت می کند و درفکرباز کردن راههایی برای پیشروی است . زنان مقاومت می کنند و حاضر به تسلیم نیستند. جمهوری اسلامی بازنده این جنگ است .