اطلاعیه ها

اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست در مقابل موج احضار و بازداشت و تهدیدهای رژیم باید ایستاد!

اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
در مقابل موج احضار و بازداشت و تهدیدهای رژیم باید ایستاد!
سالگرد خیزش انقلابی شهریور: کابوس سران جمهوری اسلامی است

جمهوری اسلامی و سران ریز و درشت آن به وضوح اعتراف میکنند که سالگرد خیزش انقلابی شهریور کابوس بزرگ آنها است. از مدتها قبل خود را برای مقابله با گرامیداشت این مناسبت، ارج گذاری دستاوردهای خروش انقلابی یکساله اخیر و یاد مهسا امینی (ژینا) و همه جانباختگان تشنه آزادی آماده میکنند. متوجه اند اقدامات پشت سرهم سرکوبگرانه آنها در این یکسال شامل گرفتن جان نزدیک به هزار انسان مبارز، سی هزار بازداشتی و هزاران مسموم و فلج شده و افراد تحت تعقیب، نه تنها روحیه و شرایط انقلابی را از جامعه نگرفته بلکه انزجار و نفرت مردم را به نقطه انفجاری مجدد رسانده و کل نظامشان را ضربه پذیرتر کرده است. سقوط جمهوری اسلامی کابوس دائمی آنهاست. هذیان ها و اقدامات سراسیمه و هر روزه خامنه ای جلاد و سران سپاه و سه قوه و کل دم و دستگاه جمهوری اسلامی این واقعیت را منعکس میکند. رژیم درمانده مدوامآ در حال اجرای مجموعه متعددی از ترفندها و مانورهای سرکوبگرانه و تحمیق و تهدید و صدور احکام زندان و اخراج از کار در مقابل مردم بیدار شده و سرنگونی طلب است. لایحه جدید “حجاب و عفاف”، گسیل مجدد گشت ارشاد و ایجاد نیروی ویژه تحمیل حجاب، پمپاژ خرافه و جهل اسلامی در مقیاس وسیع در جامعه، توجیه و تهدید سرسپردگان نظام و صفوف فرماندهان نیروهای نظامی و سپاه و بسیج و ارتش، برای جلوگیری از گسیختگی درونی در همین راستا است. مانورها و آماده باشهای پشت سرهم جهت آماده کردن کل ماشین سرکوب برای مقابله با اعتراضات مردم دغدغه شب و روز آنها است.

علیرغم تمهیدات تاکنونی، هرچه به سالگرد خیزش انقلابی نزدیکتر میشویم، وحشت آنها از خروش مجدد توده به خشم آمده آشکارتر میشود. این را در عکس العمل به زعم خودشان “پیشگیرانه” و اقدامات سرکوبگرانه هفته های اخیر جانیان اسلامی حاکم میتوان دید. تشدید شرایط امنیتی و موج وسیع احضارها و بازداشتها و تهدیدها و اخراج ها و پرونده سازی، احضار و تهدید حدود سه هزار دانشجو و اخراج استادان ایستاده در کنار دانشجویان مبارز و ترفند استخدام پانزده هزار کارکن مزدور و خشکه مذهبی به نام “استادان همسو” در دانشگاهها، تهدید و اذیت و آزار خانواده های جانباختگان و بسیاری اقدامات محدود کننده در این روزها، به منظور مقابله با خروش انقلابی مجدد زنان و مردان و نسل جوان آزادیخواه و انقلابی است که در طول یکسال گذشته نه تنها مرعوب نشده اند، بلکه با اتکا به تجارب مبارزاتی به دست آمده و با هوشیاری بیشتر برای تعرض دوباره به سراپای جمهوری اسلامی خود را آماده میکنند.

در آستانه سالگرد خیزش انقلابی، جمهوری اسلامی با تنفر و انزجار اکثریت عظیم جامعه ایران روبرو است. ترس از انفجار مجدد مبارزاتی در سالگرد قتل مهسا امینی و در مبارزه علیه فقر و گرانی و تداوم مبارزه علیه حجاب اسلامی تا به فرجام رساندن نهایی، مبنای اصلی امنیتی کردن جامعه و شدت بخشیدن به اقدامات سرکوبگرانه از جانب جمهوری اسلامی است. در مقابل، ایستادگی در مقابل موج بازداشتها و تهدیدات و اخراجها، خود بخش مهمی از تدارک خروش مجدد توده ای و اجتماعی در مقابل این رژیم هار از جانب جنبش آزادیخواهانه و انقلابی است.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست مردم جان به لب رسیده را به مقاومت و مبارزه متحدانه و سازمانیافته و هدفمند در مقابل موج بازداشتها و سرکوبگری جمهوری اسلامی فرامیخواند. توقع ما از رهبران و فعالین سوسیالیست جنبش کارگری، فعالین جنبش برابری طلب زن و مرد، رهبران و فعالین جنبشهای اجتماعی رادیکال و نسل جوان پرشور اینست با سنجیدگی و هوشیاری و سازمانیافتگی بیشتر، با ایجاد اتحاد و همگامی در محل کار و محله، در دانشگاه و مدرسه و خیابان در مقابل توطئه های سرکوبگرانه رژیم اسلامی بایستیم. برای ارج گذاری به جانفشانیها، فداکاریها و دستاوردهای خیزش یکساله اخیر با آمادگی بیشتر پتانسیل اعتصابی و اعتراضی کارگری و توده ای را به میدان بکشیم. شبکه همگام و متحد شده رهبران و فعالین جنبش کارگری و جنبش توده ای و جنبشهای اجتماعی رادیکال میتواند محور به میدان کشیدن کل پتانسیل اعتراضی علیه جمهوری اسلامی باشد.

در خارج کشور نیروهای چپ و کمونیست و همه آزادیخواهان را به آکسیونها و ابتکارات و اقدامات اعتراضی موثر علیه موج بازداشتها و کلیت جمهوری اسلامی فرامیخوانیم. در این راستا حزب حکمتیست در همگامی با دیگر نیروهای چپ و کمونیست میکوشد با سازماندهی متینگ های اعتراضی و دیگر اقدامات مبارزاتی در مقابل موج تهدید و سرکوب جاری سدی ایجاد کنیم.

زندان، سرکوب، شکنجه دیگر اثر ندارد!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۲۴ اوت ۲۰۲۳- ۲ شهریور ۱۴۰۲