اطلاعیه ها

فراخوان کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست به مناسبت سالگرد خیزش انقلابی شهریور ۱۴۰۱ مردم مبارز و آزادیخواه کردستان!

یکسال بعد از قتل دولتی ژینا- مهسا امینی و خیزش انقلابی مردم آزادیخواه و توده های تحت ستم و سرکوب، امروز جمهوری اسلامی وحشیانه ترازهر زمانی به ایجاد رعب و وحشت در جامعه دامن زده است. تهدید و احضار فعالین و خانواده های جانباختگان، احکام طولانی مدت برای فعالین در بند و ربودن کسانی که به هر شکلی علیه این حکومت ایستاده اند تنها گوشه ای از سیستم سرکوب و ایجاد هراس برای شهروندان معترض است.

اما این دست وپا زدنهای رژیم نه از سر قدرت که از سر ترس و وحشت از حضور شما در میدان و اعتراضات مداوم و بیوقفه شما در همه عرصه های مبارزه است. شما مردم مبارز در طی این یکسال با حمایت از خانواده های جانباختگان، زندانیان و همه کسانی که در خیزش شهریور توسط جمهوری اسلامی مورد تعرض قرار گرفته بودند نشان دادید همبستگی و اتحادتان نه با ترفندهای جمهوری اسلامی لطمه میخورد نه با هیچ سیاست دیگری که قصد به انحراف کشاندن این اعتراضات برحق و آزادیخواهانه را دارند.

حکومت سرکوبگر اسلامی در طی ۴۴ سال با تحمیل فقر، گرسنگی، بیحقوقی و تبعیض طبقاتی و جنسیتی به مردم کردستان و سراسر ایران، آزادی، امنیت و ابتدائی ترین حقوق انسانی را از شما مردم سلب کرده است. خواست و مطالبات برحق همه اقشار اجتماعی از زنان، جوانان تا معلمان و کارگران و همه مردم بجان آمده را با سرکوب و زندان و اعدام و شکنجه پاسخ داده و برای بقای خود به هر جنایتی دست زده است.

شما در خیزش شهریور ۱۴۰۱ خشم بحق و فروخورده این چهار دهه را با حضور در خیابان و با اعتراضات محله محور، با به آتش کشیدن حجاب وبا شعار جمهوری اسلامی نمیخوایم بر سر این حکومت فریاد زدید و علیه سیاستهای سرکوبگرانه این حکومت خیابانها را به تسخیر خود درآوردید. اینک و در آستانه سالگرد این خیزش انقلابی شاهد تلاش جوانان، زنان و مردان آزادیخواه برای گرامیداشت خیزش شهریور و گرامیداشت یاد عزیزان جانباخته هستیم. علیرغم ایجاد رعب و وحشت از طرف رژیم و نیروهای سرکوبگر، مردم آزادیخواه تسلیم و مرعوب این موج بی سابقه سرکوب نشده و عزم جزم کرده اند یکبار دیگر با حضور در میدان مبارزه کیفرخواست خود علیه این رژیم مرتجع و سرکوبگر را صادر کنند و اجازه ندهند زندگی زیر خط فقر، اعدام و کشتار جوانان و سرکوب و تحقیر زنان سهم ما مردم از این زندگی باشد. تاکنون فراخوانهایی به این مناسبت از طرف بخشی از خانواده های جانباختگان و فعالین عرصه های مختلف اجتماعی اعلام شده.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری حکمتیست همراه و همصدا با این تلاشها، شما مردم مبارز کردستان را به مشارکت همه جانبه در این اعتراضات فرا میخواند. اقدامات وحشیانه رژیم سرکوبگر اسلامی برای خالی کردن خیابانها از حضور انقلابی و فعال شماست. اما همه شواهد موجود نشان از دستپاچگی سران ریز ودرشت حکومت دارد. حضور گسترده و قدرتمند شما در هر شکل اعتراضی ممکن رژیم اسلامی را وادار به عقب نشینی خواهد کرد و توان سرکوب و اعمال خشونت عریان را از نیروهای رژیم سلب میکند.

با اعتراضات خود در هرشکل مناسب، از حضور در خیابان، تجمع بر مزار جانباختگان یا در اعتراضات محله محور یاد جانباختگان خیزش انقلابی شهریور را یکصدا و مصمم گرامی بدارید.
به رژیم جمهوری اسلامی اعلام کنیم که زندانیان سیاسی در کردستان و سراسر ایران آزاد باید گردند و به سرکوب و پرونده سازی برای فعالین و خانواده های جانباختگان خاتمه داده شود.
در ۲۵ شهریور با حضور فعال خود یکبار دیگر اتحاد و همبستگی خود را با خیزش انقلابی و سراسری مردم ایران به نمایش بگذارید.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
16 شهریور ١٤٠٢