اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری-حکمتیست در رابطه با حمله به شهروندان افغانستانی در سنندج!

در ادامه سیاست فاشیستی و ضد انسانی جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی در طی سالها، امروز چند لمپن فاشیست در شهر سنندج به یک شهروند افغانستانی با قمه حمله کرده و صحنه ای تهوع آور از نفرت قومی و ملی را به نمایش گذاشتند.
مردم محروم به جان آمده از حکومت طالبان برای فرار از فقر و فلاکت موجود در جامعه به ایران مهاجرت میکنند. اما از هر طرف مورد ظلم و سرکوب واقع میشوند. از طرف کارفرمایان سودپرست با کار ارزان و اخراج بی دردسر، از طرف دولت و حکومت با ممانعت از تحصیل و صدور شناسنامه و رانده شدن به حاشیه شهرها و از طرف ادارات دولتی با تحقیر و توهین و از طرف پلیس بطور دائمی در معرض سوظن و بیحقوقی مطلق قرار دارند. موج جدید حمله به آنها از چند هفته قبل شروع شده و این موج نفرت به قشری از جامعه هم سرایت یافته. جمهوری اسلامی با انواع ترفند بدنبال تسری سیاست کثیف فرافکنی و ایجاد آشوب در جامعه و منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی در این روزهاست. حکومت با این نوع ترفندها تلاش میکند به دغدغه های جامعه ‌‌و شهروندان سمت و سویی بدهد که خود از خشم مردم متنفر و به جان آمده در امان باشد.
در سنندج در شهر مبارزات میلیتانت، در شهر اعتراضات رادیکال در خیزش انقلابی ۱۴۰۱ جمعی از مردم را برای تولد پیغمبرشان با دف زنی به خیابان میاورند و در نقطه ای دیگر به دست تعدادی لمپن فاشیست قمه می‌دهند تا مهاجرین افغانستانی را مورد آزار و اذیت قرار دهند. این سیاست شناخته شده اما باید با خشم مردم آزاده و انقلابی شهرهای کردستان روبرو شود و جواب مناسب خود را بگیرد. مردم ازادیخواه شهرهای کردستان هیچ سنخیت و همسویی با این فاشیستها ندارند. مهاجرستیزی سنت هیچیک از این شهرها نیست.
۴۴ سال پیش در شهر سنندج با اداره شورایی و تلاش سازمانیافته و متحدانه جریانات چپ و کمونیست امکانی ایجاد شد که بیشتر انسان‌های چپ و ازادیخواه از سراسر ایران به این شهر بیایند، سنندج مأمنی برای همه آن انسان‌هایی شد که با جمهوری اسلامی سر سازش و تسلیم نداشتند. درهای خانه ها بر روی همه این انسان‌ها باز بود. احساس امنیت و آسایش برای همه آنها به یکسان وجود داشت.
در طول تاریخ، مبارزه علیه فاشیسم و راسیسم میدانی برای اعتراض و مبارزه رودرروی کمونیستها با این سیاستهای طبقات دارا و حکومت‌های استبدادی و سرکوبگر بوده. کمونیستها همیشه پرچمدار دفاع از برابری آزادی و برابری و همسرنوشتی انسان‌های محروم بودند. این سنت هنوز باید سنت
کمونیستها و فعالین چپ و سوسیالیست شهر باشد. حضور علنی و دفاع شما کمونیستها و آزادیخواهان‌ از مهاجرین و کارگران افغانی باید آنچنان قوی و مشهود باشد که هیچ فاشیست ضد پناهنده ای جرات ابراز وجود نداشته باشد. حضور شما ضرورت تداوم مبارزه علیه فاشیسم و سرکوب است.
مسبب بیکاری و فقر و فلاکت حاکم بر زندگی مردم محروم جامعه، کارگران و مهاجرین افغانستانی نیستند، جمهوری اسلامی تنها و اصلیترین عامل نابسامانی های موجود در زندگی همه ماست.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست از مردم انقلابی نهادها و فعالین کارگری و فعالین چپ و کمونیست میخواهد به این وقایع واکنش مناسب نشان داده و در این شرایط حساس در مقابل این ترفندهای ضد انسانی ساکت نباشند. میدان را در مقابل راسیسم و فاشیسم خالی نگذاریم. علیه این قمه کشی بیایستیم و اجازه به تکرار این نوع فجایع ندهیم.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
۳ اکتبر ۲۰۲۳