اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست کارگران فولاد به مدیریت هشدار دادند

اعلامیه حزب حکمتیست

کارگران فولاد به مدیریت هشدار دادند

امروز جمعه ٤ اسفند، مانند روزهای قبل، کارگران فولاد در حمایت از همکاران متحصن‌شان و تاکید بر خواستهایشان تجمع و اعتراض کردند. علی محمدی و تیم مدیریت گروه ملی به بازی امنیتی و گروگانگیری و باج‌خواهی ادامه میدهند. زیر فشار اعتراض و اعتصاب پس می‌نشینند و سپس زیر قول و قرارشان می‌زنند. زیر فشار اتحاد پولادین کارگران کمر خم میکنند، ناچارند کارت‌های مسدود کارگران را باز کنند، کارگر اخراجی آقای کریم سیاحی را به کار برگردانند، اما همزمان توطئه میکنند و مجددا کارت ورود به شرکت چهار نفر از کارگران معترض را مسدود میکنند. وقتی این کارگران تحصن میکنند و همکارانشان دست به اعتراض میزنند، باز کارت ورود چند نفر کارگر شفقی را مسدود میکنند، باج خواهی میکنند و میگویند “اینطور حل کنیم که کارگران تعهد بدهند و همه برگردند سرکار”! یعنی گروکشی برای پایان اعتصاب و اعتراض!

کارگر میگوید چرا زیر قول و قرار استانداری زدی؟ چرا در فیش‌های دیماه تقلب کردی؟ چرا آیتم‌ها را کف محاسبه کردی؟ چرا طبقه بندی را با حقه بازی جلو بردی؟ چرا همسان سازی را پشت گوش می‌اندازی و اعتراض برحق کارگران را به جنگ تبدیل کردی؟ چرا مرتب دروغ میگویی و تحریک میکنی؟ چرا برای فوتبال و باشگاه و هزینه شخصی از جیب شرکت و یارگیری در شهر و استان پول پخش میکنی ولی برای همسان سازی حقوق کارگران نداری؟ چرا اعتراض مشروع کارگر به مصوبه‌ای که در حضور گوش تا گوش نمایندگان دولت و سرمایه‌داران خودت امضایش کردی را امنیتی میکنی؟ الان میگوئی کارگر تعهد بدهد! کارگر به چه تعهد بدهد؟

در این میان مدیر اداره کار از برگزاری یک جلسه با مدیریت کارخانه و نمایندگان کارگران در فردا شنبه ٥ اسفند خبر داده است. کارگران بسرعت به این جلسه طرفدار کارفرما واکنش نشان دادند، گفتند ما جلسه نمی‌آئیم و حرفی هم نداریم با شما بزنیم، نتیجه این جلسات همین است که میبینیم. اگر هم جلسه میخواهید به چادرهای تحصن جلوی درب ورودی بیائید.

و بالاخره کارگران که از توافق آخر که زیر فشار امضا شد و به اطلاع و تصویب کارگران نرسیده بود ناراضی بودند و فیش‌های دیماه را نیز بعنوان نتیجه این توافق دیدند، در اعتراض به تقلب کارفرما مجددا دست به اعتراض و اعتصاب زدند. حالا گروکشی تعلیق و شمشیر اخراج برای کارگران معترض، قرار است اعتصاب را بشکند و اعتراض کارگران برای تحقق خواستهایشان را خفه کند. بر همین اساس کارگران در قبال جلسه فردا شنبه اعلام کردند که کارگران فولاد نماینده دائم و لیدر ندارند، ما در این جلسه شرکت نمیکنیم بلکه با خردجمعی تصمیم میگیریم. برهمین اساس هیچ کسی که نماینده اراده عمومی کارگران و منتخب مجمع شان نباشد، نمیتواند بنام کارگران فولاد حرف بزند و یا قول و قراری را امضا کند.

کارگران فولاد با تاکید بر خواستهایشان از جمله: ١- اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل ٢- همسان سازی حقوق با دیگر شرکتهای فولادی (اکسین) ٣- بازگشت تمام همکاران اخراجی به محل کار اعم از شفقی و قراردادی ٤- تبدیل وضعیت همکاران شفقی ٥- حذف قراردادهای یک ماهه و سه ماهه و تبدیل تمام قراردادها به بلند مدت ٦- اخراج علی محمدی و تیم همراهش از شرکت، تا روز دوشنبه به مدیریت فرصت دادند و اعلام کردند چنانچه مطالبات شان برآورده نشود، اعتراضات خود را به سطح شهر منتقل خواهیم ساخت. درود بر رزم و اتحاد کارگران فولاد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ اسفند ١٤٠٢- ٢٣ فوریه ٢٠٢٤
#فولاد_اهواز
#فولاد_نمیشکند
#خرد_جمعی
________