مقالات

انتخابات”: متحدانه برای یک شکست قاطع و محکم سیاوش دانشور

انتخابات”:
متحدانه برای یک شکست قاطع و محکم

سیاوش دانشور

تا روز نمایش انتخابات ده روز فرصت مانده است. عنتربازی مشتی اصلاح طلب عوامفریب نیز آبی برای معرکه خامنه ای گرم نکرد. اکثریت مردم صریحاً میگویند: “رای نمیدهیم”! نهادهای نظارتی حکومت از ارزیابی های بالای هفتاد درصد از واجدین رای که شرکت نمیکنند خبر میدهند. این آمار هنوز بهداشتی است و با واقعیت انزجار جامعه از این جنایتکاران تفاوت فاحش دارد. وضع بحدی خراب است که خود حکومتی ها هم دیگر جرات وراجی های معمول در مورد انتخابات را ندارند. این تصویر رژیمی گندیده است که تنها روی دوش سرنیزه و طناب دار سرپاست.

در اینکه رژیم اسلامی در این انتخابات بیش از پیش ورشکسته، بی اعتبار، فاقد مشروعیت و وصله ناجور به جامعه است، کمترین تردیدی نباید داشت. اما اشتباه محاسبه بزرگی خواهد بود اگر این پتانسیل اعتراضی و نخواستن مردم را آگاهانه به نفع خود استفاده نکنیم. صورت مسئله برای ما و اکثریت مردم “انتخابات” نیست. جامعه ای که میگوید “مرگ برجمهوری اسلامی”، مسئله اش انتخابات ارگانهای آن نیست. صورت مسئله نه انتخابات بلکه تناسب قوای بعد از انتخابات است. رژیمی که در انتخابات دو مجلس ارتجاع و دو رکن حاکمیتش با شکست فاحش روبرو شده است، حتی از منظر قانون خودش مشروعیت فرمال حقوقی ندارد، از نگاه ناظران جهانی شکست خورده و نمیتوان آن را “نماینده مردم” تلقی کرد. این نتیجه بیان یک تناسب قوای واقعی است که زیر چتر سیاه اختناق اسلامی بدرستی دیده نمیشود اما واقعی ترین حقیقت آن جامعه است. فردای این شکست جمهوری اسلامی رژیمی ضعیف تر و منفورتر و متشتت تر است و جنبش انقلابی برای سرنگونی بمراتب قدرتمندتر است. هدف همین است؛ ورق را به نفع خود و ادامه کار ناتمام برگردانیم.

فراخوان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست اینست در فرصت باقیمانده فعالانه علیه تبلیغات رژیم و مسخره بازی کاندیداهای مرتجع اش کار کنیم. هر کسی تردیدی دارد باید مجاب شود که رای دادن تائید جنایت و فقر و تبعیض است. هرجا و همه جا بساط شان را روی سرشان خراب کنیم. فعالانه برای تحمیل یک شکست قاطع و خردکننده رژیم در “انتخابات” کار کنیم. برای برپائی جشن شکست مضحکه انتخابات رژیم اسلامی آماده شویم!

٢٢ فوریه ٢٠٢٤