اطلاعیه ها

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان
زنده‌باد اول مه روز جهانی طبقه کارگر
اول مه روز جهانی طبقه کارگر در راه است. کارگران و لشکر ستم دیده رنج و کار و استثمار در این روز فرصت پیدا می‌کنند تا یکبار دیگر بر جهانی بودن خود، بر درد و رنج مشترک خود و راه حل طبقاتی خود پای بفشارند. سرمایه داری افسارگسیخته عصر حاضر، بشریت و زندگی روی این کره خاکی را با مخاطره جدی روبه‌رو کرده و آن را به مرز نابودی و انحطاط کشانده‌است. جنگ و ویرانی و کشتار، گرسنگی و ناامنی و آوارگی و تبعات ضد انسانی آن، روزگار و حیات بشریت را در مقیاس چند میلیاردی با نابودی مواجه کرده است.
اما هیچ‌کدام از این مصائب سرنوشت حتمی جامعه و انسان امروز نیست. ما کارگران و نیروی میلیاردی کار، صاحبان اصلی این جهان پر از نعمت و ثروت و امکانات هستیم. می‌توانیم و حتی به‌معنای دیگری مجبوریم برای تغییر این بربریت به میدان بیاییم و خود و تمام جامعه را از منجلاب کنونی نظم سرمایه داری آزاد کنیم.
در اول ماه مه باید این بانگ رسای ما در پهنه گیتی طنین افکند: کارگران جهان متحد شویم! متحد شویم برای الغاء کارمزدی و نابودی مالکیت خصوصی بر ابزار کار و تولید و بهره‌مند کردن همگان از نعمات بی‌شمار جامعه. روز کارگر روز سر دادن این کیفر خواست و فراخوان طبقه جهانی ماست! روز هیچ مذهب و فرهنگ و ملیت و جنسیت خاصی نیست. روز فراخوان ما برای انقلاب کارگری و نجات بشریت است و بس!
طبقه کارگر ایران به‌عنوان یک بخش از این ارتش میلیاردی کار رودرروی استثمارگرانی ایستاده است که سلطه سرمایه دارنه اشان را با چاشنی مذهب و تحمیق توده‌ها به پیش می‌برند. مبارزات طبقه کارگر ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی برای دفاع از معیشت و علیه زور گویی صاحبان کار در تمام سالی که گذشت برپا و جاری بود. بیش از چهار دهه حاکمیت رژیم سرکوبگر اسلامی مشقات و بی حقوقی‌های زیادی را به کارگران و مردم زحمتکش تحمیل کرده است. بیکاری، اخراج، گرانی و تحمیل دستمزد زیر خط‌فقر و حتی به گروگان گرفتن حقوق معوقه، حمله مستقیم سرمایه داران به زندگی و سفره کارگران و خانواده هایشان بوده است. با این حال طبقه کارگر در تمامی این عرصه‌ها برای متحقق کردن مطالب خود همواره در میدان مبارزه حضور داشته است. اعتصابات کارگری در مراکز بزرگ و حضور همیشگی معلمان و بازنشستگان نمونه‌هایی از پیگیری طبقه کارگر برای به‌دست آوردن مطالباتشان است. ما در اول مه یکبار دیگر بر پیگیری این حقوق مسلم خود پای خواهیم فشرد. در کارخانه و کارگاه، معلم و بازنشسته و بیکار نبرد را علیه رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی علیه گرانی و فقر و فلاکت و برای تأمین معیشت و یک زندگی انسانی ادامه خواهیم داد.
در کردستان علی‌رغم مشقات و فشار سرمایه داران و تحمیل پدیده ضد انسانی کولبری به کارگران و مردم زحمتکش اعتراض و مبارزه علیه این شرایط فلاکت‌بار همواره در جریان بوده است. اینجا که کارگران و صف سوسیالیستی جامعه کردستان تاریخی نه چندان طولانی اما درخشان از گرامیداشت اول ماه مه را پشت‌سر خود دارند، انتظار این است که با آمادگی و با برنامه به استقبال این روز طبقاتی بروند. چه در دوران درخشان مراسم‌های باشکوه و توده‌ای سال‌های شصت و چه سال‌های بعد و تا به امروز، همواره یاد اول مه در کردستان به شیوه‌های گوناگون گرامی داشته شده‌است. در فضای اعتراضی کنونی جامعه ایران و تعادل قوای آن، باید با کاردانی و تدبیر برای گرامی داشت اول مه امسال دست به کار شد.
شورای نیروهای چپ و کمونیست در کردستان، ضمن تبریک روز جهانی کارگر به‌تمامی کارگران و مردم آزادیخواه، از فعالین کارگری و سوسیالیست در کردستان می‌خواهد به هر شیوه ممکن و به‌خصوص با تجمع در شهرها و مراسم سخنرانی و شادی، روز کارگر را ارج بگذارند. در روز کارگر باید تمام مردم جامعه را به این گرامی داشت و تلاش برای همبستگی و اتحاد بیشتر دعوت کرد.
زنده‌باد اول مه روز جهانی کارگر
زنده‌باد سوسیالیسم
شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
۱۴ آوریل ۲۰۲۴