اطلاعیه ها بخش ویژه

اطلاعیە شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان بمناسبت درگذشت رفیق حسین مرادبیگی (حەمە سور)

 

باکمال تاسف روز شنبە ١٥ اردیبهشت سال ١٤٠٣‌ قلب بزرگ و مهربان رفیق حسین مرادبیگی سیمای شناختە شدە جنبش کمونیستی ایران و جنبش انقلابی کردستان از بنیانگذاران کومەلە و حزب کمونیست ایران، اولین فرماندە نظامی کومەلە، یار و یاور تودەهای کارگر و زحمتکش کردستان در شهر استکهلم سوئد از تپش باز ایستاد.

رفیق #حسین_مرادبیگی ١٢ سال بود کە با بیماری سرطان دست وپنجە نرم میکرد و علیرغم درد شدید و تحمل طاقت فرسای بیماری سرطان لحظەای از تلاش در راە مبارزە سوسیالیستی و تلاش پیگیر برای تحقق ارمان والای کمونیستی باز نە ایستاد.

رفیق حسین مرادبیگی اواخر دهە چهارم قرن گذشتە شمسی در دوران جوانی با درک درست از نظام طبقاتی و جامعە نابرابر بە مبارزە متشکل سیاسی روی آورد و در شکل دادن بە یک تشکل کمونیستی کە بعدها کومەلە نامگذاری شد نقش بسزایی ایفا کرد،

سال ١٣٥٣ بە اتهام فعالیت سیاسی از طرف ساواک دستگیر میشود و بە مدت یکسال در زندان اصفهان تحت شدیدترین شکنجە وحشیانە قرار میگیرد. بعد از ازادی از زندان بە فعالیت سیاسی ادامە میدهد و بە تقویت جریان کمونیستی کە خود در بنیان گذاری آن نقش داشتە ادامە میدهد. کار مستمر و آگاهگری در میان کارگران و تودەهای زحمتکش شهر و روستا عرصەای بود کە حەمە سور با متانت و کاردانی بە پیش میبرد.

بعداز انقلاب سال ١٣٥٧ و علنی شدن فعالیت کومەلە در قامت رهبری کومەلە برای سازمان دادن فعالیت سیاسی و نظامی در مقابلە با ضد انقلاب اسلامی، سازمان دادن نیروی پیشمرگ کومەلە لحظەای از پای ننشست. سال ١٣٦٢ در کنگرە موسس حزب کمونیست ایران شرکت کرد وبە عضویت کمیتە مرکزی حزب انتخاب شد.

رفیق حسین مرادبیگی سال ١٩٩١ در پروسە تشکیل حزب کمونیست کارگری شرکت و بە عضویت مرکزیت حزب انتخاب شد سپس فعالیت خود را در حزب کمونیست کارگری حکمتیست ادامە داد.

رفیق حەمە سور یکی از رهروان صادق و فداکار جنبش کمونیستی ایران برای بنا نهادن جامعە سوسیالیستی بود، با مرگ این عزیز جنبش کمونیستی ایران یکی از رهبران برجستە خود را از دست داد، کارگران وزحمتکشان کردستان یکی از یاران فداکار و صمیمی خود را از دست دادند.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان این ضایعە بزرگ را بە خانوادە و بستگان و همسنگرانش تسلیت گفتە وخود را در این اندوە جانکاە سهیم میداند.

یاد عزیز #حەمە_سور گرامی و جاودانە باد

شورای همکاری نیروهای چپ وکمونیست درکردستان ١٦/٢/١٤٠٣