اطلاعیه ها بخش ویژه

اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران به مناسبت درگذشت رفیق حسین مرادبیگی

 

با نهایت تاسف با خبر شدیم که نیمه شب ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، قلب مهربان و بسیار عزیز رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور)،از چهره‌های شناخته شده جنبش کمونیستی ایران و کردستان و از بنیان گذاران کومله سوسیالیست دهه پنجاه- شصت خورشیدی، بعد از ۱۲ سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سخت سرطان از تپش باز ایستاد.
رفیق حمه سور، یک شخصیت کمونیست پیگیر، و توام با مهربانی، صمیمیت، صداقت و رفتار ساده و “خاکی” داشتن را در پرونده سیاسی و مبارزاتی خود داشت. حمه سور تا روزیکه ما را تنها گذاشت با استقامت به آرمانهای کمونیستی و کارگری وفادار ماند و در این مسیر صدها فداکاری نموده است.
او ضمن اینکه جزو اعضای بنیانگذار کومله قدیم بوده، اولین فرمانده نظامی آن سازمان نیز بود. با جدا شدن گرایش کمونیسم کارگری از کومه‌له و حزب کمونیست ایران، همراه با اکثریت کادر و اعضای آن تشکیلاتها به جریان کمونیزم کارگری پیوست و تا امروز خود را متعلق به آن جنبش میدانست.
با درگذشت رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور) متاسفانه جنبش کارگری و سوسیالیستی و صف آزادیخواهی یکی از پیگیرترین یاران خود را از دست داد.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران فقدان رفیق حسین مرادبیگی را از صمیم قلب به دخترش شیرین، خواهرانش: روناک، توبا، سعدا، و دیگر بستگان، همرزمان و دوستانش در ایران و اروپا، به مردم مبارز شهر بوکان و کارگران و آزادیخواهان کردستان و ایران صمیمانه تسلیت می‌گوید و خود را شریک اندوه از دست دادن این رفیق بسیار عزیز میدانیم.

یاد عزیزش گرامی باد!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۵ مه ی ۲۰۲۴