مقالات

حمله ارتش اسرائیل به رفح،تداوم جنگ وکشتاروآوارگی مردم غزه سعید یگانه

علارغم اعتراض جهانی مردم آزادیخواه به ادامه جنگ وجنایات دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه، دولت دست راستی و مذهبی اسرائیل به کشتاروآوارگی مردم غزه ادامه می دهد وهر نوع تلاش برای مذاکره وآتش بس و پایان جنگ را به بن بست رسانده است. قصد دارند این باریکه را تماما اشغال کنند و در صورت پایان جنگ و بازگشت مردم به این باریکه بر مردم غزه نیزتسلط کامل داشته باشند. سیاستی جنگی که به بهانه نابودی حماس در پیش گرفته اند و تاکنون هزاران کشته وآواره به جای گذاشته و تمام غزه را نابود کرده اند. “ازنظردولت دست راستی اسرائیل همه مردم غزه جنایتکار وتروریستند وباید نابود شوند.” ازآنجایی که هیچگونه مخالفت جدی علیه این نسل کشی وهیچ اقدامی برای ممانعت ازادامه جنگ در داخل اسرائیل مشاهده نمی شود، دست دولت اسرائیل را به ادامه جنایت جنگی وکشتار وآوارگی مردم غزه باز گذاشته است.
بعد از یک وقفه کوتاه و بن بست مذاکره برای آتش بس جنگ در غزه، دولت “نژاد پرست ومذهبی” اسرائیل تهدیدات خود را عملی کرد وبه حمله زمینی و هوایی در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه ودر رفح جنوب باریکه غزه ادامه می دهد. با وجود هشداراتحادیه اروپا و سازمان بین الملل برای ممانعت ازحملات نظامی در رفح، دولت اسرائیل بر ادامه جنگ تاکید دارند و نتانیاهو رئیس دولت جنگ طلب و نسل کش اسرائیل بر حمله به رفح حتی در صورت آتش بس تاکید داشته است. تصرف گذرگاه رفح با مصرتوسط ارتش اسرائیل در حمله به رفح، کمک رسانی به مردم غزه راصد چندان مشکل کرده است. با آغاز حمله ارتش اسرائیل به رفح تخمین زده شده که تا کنون ۸۰۰ هزار نفرازرفح آواره شده اند و از این حداقل امکانات نیزمحروم شده اند.
دولت و ارتش نژادپرست واشغالگراسرائیل برای پیشبرد اهدافش تا کنون بیش از ۱۵ هزارکودک را به قتل رسانده اند، غزه را نابود کرده اندو هر گونه راه حلی برای پایان دادن به جنگ و رنج و مشقت مردم فلسطین را به بن بست رسانده اند. دولت اسرائیل برنامه ای برای پایان جنگ و اداره غزه ندارد ودرباتلاق جنگ گیر افتاده اند.کابینه نظامی دولت اسرائیل بدون برنامه وافق روشنی برای پایان جنگ ونقشه اداره غزه، به جنگ کور ادامه می دهد. کابینه نظامی نتانیاهو شکاف بر داشته و بدون طرحی برای پایان جنگ واداره غزه شکافها عمیق تر می شوند وعضو کابینه جنگ تهدید به استعفا کرده است. نتانیاهو گفته است تا زمانی که در قدرت باشم با تشکیل دولت فلسطین مخالفت خواهم کرد.
بیش از ۷ ماه از حمله ارتش اسرائیل به غزه ونسل کشی مردم فلسطین می گذرد. اعتراض میلیونی مردم متمدن جهان به این نسل کشی خللی براراده ضد انسانی نتانیاهو ودولت دست راستیش برای پایان جنگ ایجاد نکرده است. نتانیاهوو دولتش در محاصره نفرت جهانی مردم از جنگ و نسل کشی در غزه قرارگرفته است. فشارها روزبه بروزبرنتانیاهو و دولتش بیشتر می شود. در کناراعتراض جهانی به جنایت در غزه، شکایت دولت افریقای جنوبی به دادگاه لاهه در رابطه با جنایت ونشل کشی دولت اسرائیل در غزه، به این نسل کشی از نظر قوانین بین المللی رسمیت داد. دوشنبه ۲۰ می گزارش کریم خان دادستان ارشد دیوان کیفری لاهه به قضات این دادگاه به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت وجنایت جنگی جهت پیگرد ودستگیری نتانیاهو،ِوآوگالانت وزیر دفاع اسرائیل وسه تن از رهبران حماس، خشم نتانیاهو را بر انگیخته است. دولت امریکا از این تصمیم ناخشنود و تعدادی از سناتورهای امریکایی او را تهدید کرده اند.
در ادامه فشاربر دولت اسرائیل برای پایان دادن به جنگ وتن دادن به خواست مردم فلسطین، دولتهای نروژ، اسپانیا و ایرلند مستقلا دولت فلسطین را به رسمیت شناختندو از دولتهای اتحادیه اروپا خواسته اند که از داشتن مردم فلسطین برای دولتی مستقل حمایت و آن رابه رسمیت بشناسند. خواستی که چندی پیش دررای گیری سازمان ملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین، امریکا دوست و متحد اصلی دولت اسرائیل که در این نسل کشی سهیم است آن را وتووکرد.
توهمی نسبت به سازمان ملل ودولتهای غربی نیست. بیش از ۷ دهه ازجنایت دولت اسرائیل وکشتارواوارگی مردم فلسطین می گذرد وسکوت اختیار کردند. اعتراض جهانی مردم آزادیخواه به جنایت دولت اسرائیل در غزه، نه تنها دولت دست راستی اسرائیل و حامی آن دولت امریکا را تحت فشار قرار داده است، دول غربی را نیز از خواب خرگوشی بیدار کرده است. حماس وجریانهای تروریستی اسلامی محصول توحش واشغالگری بیش از ۷دهه دولت مذهبی ونژاد پرست اسرائیل بر مرد فلسطین وابزاردولت اسرائیل برای ادامه کینه ودشمنی وتشدید بحران فلسطین است. چند دهه دیگرباید شاهد کشتارووآوارگی ورنج و مشقت مردم فلسطین بود تا رهبران دولتهای سرمایه داری بیشتر سر عقل بیایند وحقوق مردم فلسطین را به رسمیت بشناسند.
پایان دادن به جنگ، عقب نشینی ارتش اسرائیل از غزه، بازسازی خانه و زندگی مردم وبازگشت مردم آواره به غزه خواست مردم متمدن و آزادیخوه جهان ومخالف جنگ سرمایه داری است. هر گونه راه حلی جزپایان اشغالگری و تشکیل دولت فلسطین، زخم کهنه مردم فلسطین را عمیقتروبحران وکشتارو اوارگی را تشدید می کند. تشکیل دولت مستقل فلسطین، دولت وسرمایه داری اسرائیل راازمنابع هنگفت وپول سازی محروم می کند ودست دولت نژاد پرست واشغالگر اسرائیل رااز ادامه ستم وزورگویی بر مردم فلسطین کوتاه می کند. تشکیل دولت مستقل فلسطین وبه رسمیت شناختن آن، پایان رنج و مشقت و استثمارمردم فلسطین نیست، اما به اشغالگری وآوارگی و ستم چندین دهه پایان داده می شود. تشکیل دولتی سکولارو غیرمذهبی در فلسطین وکوتاه کردن دست جریانات تروریستی همچون حماس که یک پای جرم وجنایت در فلسطین است خواست مردم آزادیخواه، سکولارومتمدن فلسطین و جهان است.
23 مه 2024