مقالات

بدرود رفیق مظفر صالح نیا عزیز! پیام تسلیت به بستگان، مردم مبارز سنندج، فعالین کارگری، اجتماعی و سیاسی کردستان و ایران!

با نهایت تأسف صبح روز ١٢ خرداد، قلب مهربان و پر از امید بە رهایی کارگران و تحقق آزادی و برابری در نتیجە ایست قلبی رفیق مظفر صالح نیا از تبش باز ایستاد.

مظفر صالح نیا، تلاشگر برای متحد کردن کارگران، دخیل در سازماندهی روز جهانی کارگر، روز جهانی زن، فعال علیە حکم و اجرای اعدام، فعال در جنبشهای اجتماعی پیشرو برای تحقق حقوق آزادی و برابری، چهر مقاوم ده ها بار دستگیر شدە، شکنجە شدە و هر بار کە از زندان و بازجویی بر میگشت مقاومتر از گذشتە از منافع طبقاتی کارگران و تهی دستان جامعە ایران و کردستان دفاع میکرد. وقتی در مدت زمان کوتاهی خبر ایست قلبیش بخش شد بخش زیادی از مردم سنندج و شهر های کردستان و سراسر ایران در همانروز خود را بە آرامستان سنندج رساندن و با سرود “انترناسیونال” سرود هبستگی جهانی کارگران او را بدرقە کردند.

رفیق مظفر صالح نیا، یکی از چهرە های اجتماعی، مبارزی آرمانگرا، برابری طلب، محبوب، پیگیر، دلسوز و مقاوم سرسخت شهر سنندج، تمام کردستان و سراسر ایران بود. مرگ نابهنگام او ضایعە ای جبران ناپذیر نە تنها برای خانوادە، بستگانش است، بلکە طبقە کارگر و جنبشهای اجتماعی یکی از همسنگران قابل اعتماد و قابل اتکایش را از دست داد است.

ما در جامعە و کارگران صمیمانە بە همسرش گلنار قدمخانی فرزندانش الهام و سینا عزیز و بە همە بستگان و بە فعالین جنبش کارگری و بە مردم سنندج تسلیت میگوئیم.

یاد رفیق مظفر صالح نیا عزیز را با تلاش جمعی برای تحقق آرزو و آرمانهای برابری طلبانە اش زندە و گرامی بداریم.

تهیە کنندگان برنامه جامعە و کارگران
١٨ خرداد ١٤٠٣