مقالات

یازدهم ژانویه ٢٠٢١ ( سه سال قبل) هفتادمین سالروز تولد رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور)

یازدهم ژانویه ٢٠٢١ ( سه سال قبل) هفتادمین سالروز تولد رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور) عزیز بود. افسوس که دوره گسترش ویروس کرونا بود و نمیشد در اجتماع حضوری جشن تولد شایسته و بزرگی را تدارک دید. آنوقت جمع اعضای دفتر سیاسی وقت حزب حکمتیست و دبیر کمیته مرکزی به صورت نتی رفیق حمه سور را به اتاقی در شبکه اجتماعی دعوت کردیم و به قول خودش سورپرایز شد و در فضایی عاطفی و انسانی تک تک رفقای حاضر خاطرات و احساسات صمیمانه خود را نسبت به حمه سور عزیز بیان کردند. بر کارت تبریک تهیه شده نوشته زیر حک شد و به این ترتیب هفتادمین سال تولد حمه سور با حضور خودش تبریک گفته شد. حیف که صحبتهای شیرین و صمیمانه خود حمه سور به صورت کتبی و یا ضبط شده در دسترس نیست، تا در کنار یادداشت زیر به عنوان یادگاری فراموش نشدنی منتشرش کنیم.

هفتادمین سال تولدت را صمیمانه و رفیقانه تبریک میگوییم!

حمه سور عزیز!
اگر دوره کرونا و محدودیتهای پزشکی مانع نمیشد، بی تردید، در هفتادمین سالگرد تولد و زندگی شما در اجتماع و جشنی شایسته با حضور دیگر رفقا و نزدیکان و دوستان و آشنایان در کنار شما میبودیم. واضح است، ارزش گذاری هفتادمین سال زندگی غنی و پر از درس و تجربه شما چه از نظر اجتماعی و دوستی و رفاقت و مهمتر ازهمه ازنظر سیاسی و مبارزاتی کاری بسیار ضروری است. به ویژه برای ما رفقا و همراهانت که درمسیر پرپیچ و خم چندین دهه نبرد و مبارزه بی امان علیه تبعیض ، نابرابری و نظم ظالمانه کاپیتالیستی و در جنبش کمونیسم کارگری و حزب حکمتیست، چه آنهایی که هم نسل شما بوده و یا نسل های بعدتر و یا نسل جوان کنونی همرزمت بوده ایم، آنچنان ارزش والایی برایمان دارد که یادآور، افتخار دوستی و رفاقت و تعهد مشترک مبارزاتی مان با یکی از انسانهای محبوب و یکی از پیشروان مارکسیسم انقلابی و کمونیسم کارگری دوره بعداز انقلاب ٥٧ ایران تا به امروز است.

انسانهایی هستند که این شانس و موقعیت را پیدا میکنند که پراتیک و کارکرد و زندگی و البته بخش مهمی ازعمرشان با تحولات مهم، با نگرش و پراتیک انسانی، موثر و با دوستی ها و رفاقتهای وسیع عجین میشود، بدون ذره ای تعارف شما حمه سور عزیز ما، (حسین مرادبیگی) یکی از سمبلهای شناخته شده این طیف انسانها هستید.

ما مفتخریم، فرصت رفاقت و دوستی شخصی و سیاسی و همگامی مبارزاتی با شما را داشته و داریم.
ما خوشحالیم که رفیق و همرزم یکی از اولین چهره های نسل جوانان چپ و خلاف جریان کمونیستی بوده ایم، که پایه های یک سازمان چپ و کمونیستی موثر و دخیل در تحولات جامعه کردستان و ایران، به ویژه از مقطع انقلاب ٥٧ و سالهای بعد آن را پی افکنده و همواره از رهبران شاخص آن بوده است.
ما خرسندیم دوست، رفیق و همرزم کسی هستیم که تجربه سازماندهی مبارزه مسلحانه حق طلبانه و عمیقا مورد حمایت وسیع توده مردم در کردستان و فرماندهی اولین پارتیزانهای سرخ علیه جمهوری اسلامی و جهل و خرافه و ستم، به نام او ثبت شده است.

ما این شانس ارزشمند را داشته ایم و داریم که از درس و تجربه های یکی از پایه گذاران تحزب کمونیستی چهار دهه اخیر بهره برده ایم. افتخار میکنیم همگام سیاسی و مبارزاتی کسی بودیم که در دوران سخت بعد از درگذشت منصور حکمت عزیز، در تشخیص تداوم خط کمونیستی در جنبش کمونیسم کارگری روشن بینی نشان داده و در حفظ سلامت و استحکام خط مشی و سنت سالم سیاسی و حزبی کمونیسم کارگری یاری دهنده ما بوده است.

حمه سور عزیزمان!
همانطور که اشاره کردیم، اگر موانع دوره کرونا نبود، در این مناسبت قطعا حضوری و با شرکت بسیاری از دوستان، آشنایان، رفقا و نزدیکان شما در اجتماعی شایسته هفتادمین سال تولدت را سازمان می دادیم .متاسفانه عملی نبود، لذا به گردهمایی خودمانی نتی بسنده کردیم. هفتادمین سالروز تولدت را ارج میگذاریم. بهترین ها را برایت آرزوداریم.

عمیقا دوستت داریم.
از جانب جمعی از رفقایت، اعضای دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
***