مقالات

گزارشی از برگزاری نمایشگاه «جنگ را متوقف کنید» در بوستون آمریکا! امیر عسگری

گزارشی از برگزاری نمایشگاه «جنگ را متوقف کنید» در بوستون آمریکا!
امیر عسگری
نمایشگاه پوستر «جنگ را متوقف کنید» و یا Stop War پس انتخاب ۱۲۱ اثر برگزیده از سراسر جهان و نمایش اولیه بصورت آنلاین در وبسایت رسمی و برگزاری نمایشگاه چاپی ۱۰۰ اثر از صد هنرمند، اوایل ماه اوت ۲۰۲۴ در شهر ناگویا ژاپن، به همت کیت کیتز عضو هیات داوران و هیات علمی دانشگاه سافولک بوستون نمایشگاهی متشکل از ۶۰ پوستر ضد جنگ از بین آثار ارسال شده به دبیرخانه Stop War در گالری Frank Sawyer در دانشگاه Suffolk شهر بوستون برگزار شد.
نمایشگاه Stop War از ۱۹ اوت ۲۰۲۴ برگزار شده و تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ در گالری فرانک ساویر در جریان خواهد بود.
در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان و طراحان کشورهایی از جمله؛ آمریکا، ایران، لهستان، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، چین، عربستان سعودی، عراق، هندوستان، دانمارک، رومانی، آرژانتین و پرو به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه در حالی در دانشگاه سافولک بوستون برگزار میشود که تجمعات ضد جنگ دانشجویان در آمریکا در حال برگزاری است و از این جهت حائز اهمیت میباشد.
هیات داوران این نمایشگاه را امیر عسگری(آلمان)، کیت کیتز(آمریکا)،کاتیانا کاردونا رینا(ونزوئلا)، هیتوشی میورا(ژاپن)، کیه سو میونگ(کره جنوبی) و ایروان هورنوکو(اندونزی) تشکیل میدهند. سازمان سراسری پناهندگان ایرانی-بیمرز، PIN ژاپن و طراحان گرافیک بین المللی، سازمان های حمایت کننده این نمایشگاه هستند.
به گفته هیات داوران و شورای هیئت مدیره تشکل Stop War برگزاری نمایشگاه های دیگر نیز در دست اقدام و بررسی می‌باشد.
1 شهریور 1403