اطلاعیه ها

کنفرانس سالانه تشکیلات استکهلم برگزار شد.

روز شنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ کنفرانس سالانه تشکیلات استکهلم با حضور اعضای تشکیلات استکهلم و همچنین تعدادی رفقای میهمان برگزار شد. ابتدا سیوان کریمی دبیر تشکیلات استکهلم حزب حکمتیست، ضمن خوشامدگویی به رفقای شرکت کننده، گزارشی از عملکرد این دوره تشکیلات استکهلم ارائه کرد. اهم این فعالیتها که در گزارش به آن پرداخته شد عبارت بودند از دفاع از مبارزات کارگری، پشتیبانی از مبارزات مردم ایران، علیه اعدام، علیه دستگیری و سناریو سازی برای فعالین کارگری و همچنین اعضای نشریه گام، حضور هیئت هایی از جمهوری اسلامی در سوئد و ….
پس از ارائه گزارش وقت در اختیار سالن قرار گرفت تا شرکت کنندگان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد عملکرد این دوره بیان کنند. این بخش با مشارکت خوب اعضا، کادرها و مهمانان مواجه شد و به بیان نظرات خود در اینباره پرداختند. پایان بخش گزارش، ارزیابی رفیق سعید آرمان، از طرف کمیته خارج و دبیر این کمیته رفیق پروین کابلی بود که به دلیل مشکلات شخصی در این جلسه حاضر نبودند. وی با اشاره به عملکرد خوب و مثبت این دوره تشکیلات استکهلم، انتظارات خود و کمیته خارج را از دور آتی فعالیت این کمیته بیان کردند. میلیتانسی بیشتر در برابر جمهوری اسلامی و گسترده تر کردن چتر مبارزاتی و تلاش برای حضور بیشتر انسانهای آزادیخواه و مخالف رژیم مقیم در این شهر را از مواردی برشمردند که باید مورد توجه کمیته منتخب دور آتی قرار گیرد.
در پایان رفیق سیوان کریمی ضمن مثبت خواندن و موثر بودن تلاشهای همه اعضای تشکیلات استکهلم در پیشبرد این اقدامات و مبارزات ما در استکهلم، از فضای کمیته استهلم برای یک دوره کار فشرده قدردانی کرد.

بخش دوم کنفرانس به ارائه پلاتفرم دور آتی اختصاص داده شد. در این بخش رفیق سیوان کریمی پلاتفرم پیشنهادی را معرفی کرد و جنبه هایی از آن را که در دور آتی بیشتر خارج از کار روتین کمیته است برجسته تر کرد. حضور و تقابل روزانه با رژیم اسلامی در خارج از کشور و تلاش برای تحکیم و گسترده کردن صفوف حزب و تشکیلات و همچنین اقدامات مشترک با سایر جریانات چپ و کمونیست از این موارد بودند.
رفیق سیاوش دانشور رئیس دفتر سیاسی حزب حکمتیست، در این بخش با اشاره به مبارزات مردم در دیماه ۹۶، آبان ۹۸، روز دانشجو و دیماه ۹۸ ، فضای تشدید شده مبارزه در ایران را توصیف کرد و خارج از کشور جایی دانست که این مبارزات با هم تنیده و چفت می شوند. انتظارات وی در این دوره تلاش برای حضور وسیعتر و رادیکالتری علیه جمهوری اسلامی و حمایت بیشتر از مبارزات مردم ایران بودند.

در پایان کنفرانس انتخابات برای انتخاب کمیته جدید برگزار شد. از میان رفقای کاندید شده رفقا صبا پرمهر، الهام صالح نیا، مختار محمدی، مهدی طاهری، محمود محمد زاده، ابراهیم حیدری و سیوان کریمی به عنوان کمیته جدید انتخاب شدند. در اولین نشست کمیته استکهلم رفیق مختار محمدی به اتفاق آرا به عنوان دبیر کمیته انتخاب شد.

کمیته استهلم حزب حکمتیست
۱۹ ژانویه ۲۰۲۰