اطلاعیه ها

تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی در لندن

 

 

روز جمعە ٢١ فوریە برابر با دوم اسفند بە فراخوان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست و  شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران و چند سازمان چپ دیگر، علیە مضحکە انتخابات و در حمایت از مبارزات انقلابی مردم ایران تجمعی اعتراضی در مقابل کنسولگری رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در لندن برگزار شد.

 

ساعت ١٢ ظهر تظاهرات با شعارهای کوبندە “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “زندە باد آزادی و برابری”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و … بە زبانهای فارسی و انگلیسی آغاز شد. در همان ابتدای تظاهرات در و دیوار کنسولگری از طرف اعضا و فعالین حزب حکمتیست با تخم مرغ مورد حملە قرار گرفت و بعد از مدتی فعالین حزب حکمتیست مجددا بە کنسولگری تعرض کردند و تابلوی کنسولگری را از دیوار کندە و جلو پای تظاهر کنندگان تخریب کردند.

 

در ادامە تظاهرات سعید آرمان ضمن خوش آمد گویی بە شرکت کنندگان در رابطە با اهمیت اعتراض امروز و سوت و کور بودن بساط مضحکە انتخابات در ایران سخنانی ایراد نمود. او بە ویژگی عدم مشارکت مردم در پای صندوقهای رای این دورە معین اشارە نمود کە بعد از اینکە مردم ایران در دیماە ٩٦ و آبانماە ٩٨ با قدرت در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کردند و خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی می باشند. ما در خارج کشور همراه و همزبان با جنبش کارگری، جنبش آزادی زن و جوانان انقلابی فریاد سر میدهیم کە جمهوری اسلامی وصلە ناجور بر پیکر جامعە ایران است و باید برود.

 

در میانە تظاهرات یکی از عوامل رژیم سعی در برهم زدن و ایجاد مزاحمت برای تظاهرکنندگان داشت کە علیرغم تماس با پلیس با هوشیاری خنثی گردید. تظاهرات با سخنرانیهای کوتاە و شعارهای پر طنین بمدت ٢ ساعت ادامە یافت.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زندە باد آزادی ، برابری ، حکومت کارگری!

 

تشکیلات بریتانیای حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٢١  فوریە  ٢٠٢٠