اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست در باره کرنش دولتهای سوئد و فنلاند و ناتو در مقابل دولت فاشیسم اسلامی اردوغان

 

بحران و جنگ در اکراین، بهانه ای برای دولتهای سوئد و فنلاند شد تا عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را رسمیت ببخشند. هر چند بعد از فروپاشی بلوک شرق سوئد و فنلاند دو فاکتو عضو ناتو و پشت جبهه دخالتهای نظامی ویرانگر و جنایتکارانه ناتو در ۳۰ سال اخیر بوده اند.

اردوغان رئیس جمهور دولت تروریستی ترکیه موافقت خود را مشروط بر آن کرده بود که دولتهای سوئد و فنلاند همبستگی کامل خود را در “مبارزه بر علیه تروریسم” به حکومت اردوغان نشان دهند. دولت سوئد یا فنلاند هیچ وقت رسما نه از ” حزب کارگران کردستان ترکیه ” و نه از ” جنبش فتح الله گولن” و دیگر سازمانهای چپ دفاع کرده اند! آنچه دولت ترکیه دنبال آن است ممنوعیت فعالیت و ناامن کردن زندگی جان بدر بردگان از کشتارو شکنجه فاشیسم حاکم برترکیه است که به عنوان پناهنده نه تنها در سوئد و فنلاند بلکه در تمام کشورهای اتحادیه اروپا ساکن و به کار وزندگی و فعالیت سیاسی ادامه داده اند!

دولت ترکیه به رهبری اردوغان با بحران اقتصادی بی سابقه ای روبرو است. تورم بالای ۷۰ درصد است. بیکاری بیداد میکند. فعالین سیاسی تحت تعقیب و شکنجه و زندانی میشوند. حزب اسلامی حاکم در ترکیه چشم به انتخابات سال آینده دوخته است و حنای اسلامیزه کردن جامعه ترکیه رنگ باخته است. آنچه ممکن است باعث بسیج نیرو شود کوبیدن بر طبل فاشیسم و ناسیونالیسم ترک است.

برخلاف پروپاگاند اردوغان، ناتو مظهر و تجسم تروریسم دولتی آمریکا و متحدانش است که مورد نفرت بشریت مترقی است . دولتهای سوئد و فنلاند با کرنش در مقابل اردوغان از این ببعد علنی و رسما شریک جرم و جنایت تروریسم دولت ترکیه و ناتو خواهند بود! ادعای کذایی تقابل با تروریسم آنها به شدت ریاکارانه و پوچ است.

از نظر ما همین که حکومت جنایتکاری مثل حکومت اردوغان در سازمانی همچون ناتو حق وتو دارد حقیقت آن سازمان را در مقابل جهانیان آشکارمیکند. کشورهای سوئد و فنلاند که عضویت در ناتو در آخرین اجلاس در مادرید رسمیت پیدا کرد مانند آلمان، انگلیس، فرانسه و . . . با امضاء کنوانسیون ژنو هم موظف شده اند که اپوزیسیون تحت تعقیب حکومتهای دیکتاتوری را حمایت کرده و آنان را بعنوان پناهنده سیاسی برسمیت بشناسند.

روشن است اردوغان از یک طرف خواهان تمکین هرچه بیشتر کشورهای غربی در مقابل جنایات حکومت ترکیه علیه اپوزیسیون ترکیه و سوریه است و از طرف دیگر امیدوار است که کشورهای عضو ناتو، اپوزیسیون او را همچون جولین آسانژ ممنوع فعالیت، دستگیر و حتی به دولت ترکیه تحویل دهند. نتیجه این توافق و کرنش سوئد و فنلاند و ناتو ارائه لیست ۷۳ نفره ای از اپوزیسیون ترکیه به این دو کشور است.

تقاضای استرداد ، و جلوگیری از فعالیت مخالفین سیاسی از طرف اردوغان در ناتو ، تنها “فرمان سرکوب” دیگر یک دیکتاتورو حکومت فاشیستی برای مخالفین اش نیست! این اولا اجبار در همدستی در عملیات جنایتکارانه حکومتی مثل اردوغان است و دوما اینکه حتی اپوزیسیون فراری خارج از مرزهای سیاسی حکومتی همانند اردوغان، هیچگاه احساس امنیت نکرده و حتی با موافقت طرفین به کشور “دوست” بازگردانده شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست ضمن پافشاری بر حق آزادی بیان ومبارزه سیاسی هرانسانی علیه حکومتهای دیکتاتوری و فاشیستی برای اهداف سیاسی خود ، هرگونه معامله بر سر زندگی اپوزیسیون حکومتهای فاشیستی همچون ترکیه وجمهوری اسلامی رابشدت محکوم می کند . چنین دسیسه و بند و بستهایی ازطرف همه احزاب و سازمانهای آزادیخواه باید افشا و محکوم گردد.

حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست

1ژوئیه 2022