اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست

مرگ آرمین ایزد پناه بر اثر کرونا در زندان
جان زندانیان سیاسی در خطر است

با کمال تاسف آرمین ایزد پناه، زندانی سیاسی بند ٢٠٩ زندان اوین از بیماری کرونا درگذشت. وی در شهریور ماه ٩٦ در خانه اش دستگیر شده بود و در انتظار محاکمه بسر می برد. جمهوری اسلامی علیرغم درخواستهای مکرر خواهر آرمین که نگران سلامت برادرش بود و علیرغم نشان دادن علائم بیماری کرونا با مرخصی او موافقت نکرد. آرمین جان خود را از دست داد بخاطر اینکه در شرایط ضد انسانی محبوس شده بود و از امکانات درمانی بی بهره ماند. بهداری زندان او را نپذیرفته بود و او را در سلول انفرادی به حال خود رها کرده بودند. آرمین عملا توسط رژیم جنایتکار اسلامی اعدام شد.

جمهوری اسلامی از آزادی و حتی مرخصی موقت زندانیان سر باز می زند. این رژیم فاسد و دزد و جنایتکار به کرونا بعنوان یک “موهبت الهی” مینگرد که دارد گرسنگان و بیکاران و زندانیان را قتل عام می کند. علیرغم اعتراضهای مکرر خانواده های زندانیان سیاسی و تجمع در مقابل زندانها بخاطر نگرانی از وضعیت عزیزانشان؛ علیرغم مرگ چندین زندانی بر اثر کرونا در زندانهای مختلف؛ تلاش زندانیان در چندین زندان برای فرار از این شرایط دهشتناک؛ زندانیان را در شرایطی بسیار غیربهداشتی و ناامن و در سلولهایی که چندین برابر ظرفیت زندانی در آنها وجود دارد نگاه داشته است. کشتن زندانیانی که در هراس از جانشان دست به فرار زده اند و اعدام زندانیانی که موفق به فرار ولی دوباره دستگیر شدند، بخشی از پرونده سیاه رژیم اسلامی در این روزهای سیاه کرونا است. جمهوری اسلامی عملا دارد زندانیان را اعدام می کند. جان زندانیان در خطر است.

باید جمهوری اسلامی را در داخل و خارج تحت فشارهای اعتراضی برای آزادی و یا مرخصی زندانیان قرار دهیم. این کیس ها را بعنوان قتل عمد با ویروس کرونا، اعدام صحرائی و بدون محاکمه باید تلقی کرد. این تلاشی آگاهانه برای قتل زندانیان است. خانواده های زندانیان، نهادهای کارگری و اجتماعی میتوانند و ضروری است در این زمینه دست به اقدام بزنند. در خارج کشور، میتوان این کیس ها را بعنوان شکایت علیه جمهوری اسلامی از طرق مختلف و موثر طرح کرد و رژیم اسلامی را وادار به آزادی زندانیان کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به خانواده و عزیزان آرمین ایزد پناه صمیمانه تسلیت میگوید و مردم آزادیخواه را فرامیخواند که برای آزادی زندانیان از چنگال این رژیم جنایتکار دست به اعتراض زنند. این جانیان را باید بجرم جنایت علیه بشریت محاکمه کرد. آن روز دور نخواهد بود.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٣١ فروردین ١٣٩٩- ١٩ آوریل ٢٠٢٠
___________________________________________