اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست در باره، مضحکه انتخابات مجلس اسلامی

اعلامیه حزب حکمتیست در باره،

مضحکه انتخابات مجلس اسلامی
“انتخابات” رژیم را با اعتراض گسترده درهم بکوبیم!

جمهوری اسلامی میخواهد مضحکه انتخابات مجلس یازدهم را در دوم اسفند برگزار کند. این باصطلاح “انتخابات” قرار است روی سنگفرشهای خونین آبانماه، روی دوش هشت هزار بازداشتی تحت شکنجه، روی تلی از اجساد ترورهای سیاه و داغ سنگین بازماندگان جانباختگان و مردم آزادیخواه ایران برگزار شود. کمترین انتظار اینست که نگذاریم این نمایش فریب، این مناسک اسلامی که هدفش تائید نظام و شلیک‌ها و سرکوب‌هاست، برگزار شود. نباید اجازه دهیم خامنه ای و روحانی و شرکا از مردم قربانی با “رای” حتی بصورت فرمال کسب “مشروعیت حقوقی” کنند و آنرا وثیقه سرکوب جامعه از یکسو و لفت و لیس حکومتی از سوی دیگر کنند. در دیماه گفتیم؛ “اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا”! در آبانماه آمدیم که ماجرا را تمام کنیم. کسی که انتظار دارد مردم در “انتخابات” شرکت کنند، اگر همدست خامنه ای‌ها نباشد، بدون تردید با آنها منفعت مشترکی دارد. کسی که میرود “رای” میدهد، خواسته یا ناخواسته، به حکومت قاتلین فرزندان مردم “رای” میدهد!

اگر طی دو دهه اخیر مضحکه انتخاباتی فرصتی بود برای رژیم اسلامی تا با زور و فریب و دروغ بخشی از مردم را به پای صندوق‌ها بکشاند و طی کمپین “انتخاباتی” توجه ها را از ریشه مصائب و فلاکتی که جامعه را فراگرفته تا حدودی منحرف کند؛ اکنون این مضحکه بد جوری گریبان‌شان را گرفته است. بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان حکومتی تحت فشار خیزش توده ای و مبارزات طبقۀ کارگر چرخش موضع داده و به جریان راست رژیم چنجی پیوسته اند. در میان خالصین و مخلصین نظام، کسانی که در تمام جنایات این رژیم شریک و سهیم بوده اند، و با هدف نجات نظام به جناح اصلاح طلبان حکومتی پیوستند، از جمله خاتمی، کروبی و موسوی از سوراخ بیرون آمده و ضمن دفاع از “انتخابات” نگرانی‌شان را از سرنوشت رژیم بیان می‌کنند. دو سال پس از خیزش توده ای دیماه و اکنون پس از قیام آبانماه و حمام خونی که این رژیم جنایتکار براه انداخت، هر ذره امید را به اینکه بتوان مردم را پای صندوق ها کشاند به ناامیدی بدل شده است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست کارگران و مردم آزادیخواه ایران را فرامیخواند که نمایش “انتخابات” مجلس جنایتکاران را به اعتراضی گسترده و میلیتانت علیه بنیادهای حکومت اسلامی بدل کنیم. نه فقط به رژیم قاتلین فرزندانمان آگاهانه رای نمیدهیم و آنرا برسمیت نمی شناسیم، بلکه هدفمان را باید اعتراض تند و جمع کردن هر کمپین “انتخاباتی” در محلات و حوزه‌های انتخابی در هر شهر و روستا بگذاریم. اولا، باید به کسانی که برای این سفره خون ثبت نام کرده اند هشدار داد و معنی کارشان را بعد از کشتار آبانماه به آنها فهماند. ثانیا، اجازه نباید داد که کارنوال انتخاباتی راه بیاندازند، تریبون بگیرند و چرند بگویند و به زخم مردم نمک بپاشند. هر تحرک “انتخاباتی” را به تعرضی قاطع تبدیل کنیم. این ابواب جمعی رژیم اسلامی هستند که روی خونهای ریخته شده راه میروند و برای نمایندگی حکومت سرکوبگران و شکنجه گران و مجلس قاتلین کاندیدا میشوند. ما این وقاحت را نباید تحمل کنیم و تحمل نمیکنیم. ما طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را به اعتراض سراسری با شعار “مرگ بر جمهوری اسلامی” در این روز فرامیخوانیم. اینها در موضع انتخاب شدن نیستند بلکه باید بعنوان متهمین به جنایت و کشتار جمعی مردم ایران پشت میز محاکمه نشانده شوند!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٢٨ آذر ١٣٩٨ – ١٩ دسامبر ٢٠١٩