کنگره نهم حزب کنگره های حزب

قرار کنگره نهم حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در محکومیت بند و بست احزاب و جریانات ناسیونالیست کرد با جمهوری اسلامی

قرار کنگره نهم حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در محکومیت بند و بست احزاب و جریانات ناسیونالیست کرد با جمهوری اسلامی

 

ماههای گذشته جامعه کردستان شاهد برملا شدن بند و بست احزاب ناسیونالیست کرد با جمهوری اسلامی بود. چنین امری اگرچه جزو سنت همیشگی این احزاب و در طول ۴۰ سال گذشته و بخشی از سیاستهای آشکار و پنهان آنها بوده است، اما در اوضاع سیاسی حاضر در ایران و کردستان و برمتن کشکمش حاد جامعه علیه جمهوری اسلامی، تلاش برای زد و بند اخیر این احزاب به حق با موجی از اعتراض و تنفر در جامعه کردستان و ایران روبرو شد.

در شرایطی که بخصوص در طی دو سال گذشته خواست سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی در دستور هر اعتراض بزرگ و کوچک توده های معترض قرار گرفته است، چرخش این احزاب بسوی جمهوری اسلامی نه تنها سازش طلبی، بلکه توطئەای در جهت مقابله با خواست سرنگونی جمهوری اسلامی و کمک به بقای رژیمی است که ۴۰ سال است مردم کردستان و هر صدای اعتراضی در آن را با قصاوت تمام سرکوب کرده است.

جمهوری اسلامی در شرایط بن بست اقتصادی و انزوای بین المللی و بخصوص به میدان آمدن توده‌های مردم برای برچیدن حاکمیت استثمارگرانه، ارتجاعی و سرکوبگرانه خود، با این ترفند و کمک طلبیدن از احزاب ناسیونالیست در کردستان به خیال خود می خواهد انفجار اعتراضی قابل انتظار در تحولات پیش رو در کردستان را به این وسیله خنثی کند.

از طرف دیگر احزاب ناسیونالیسم کرد با ناکام ماندن از اتکا به آمریکا وغرب و به بازی گرفته نشدن از جانب دولت‌های مرتجع منطقه و همچنین برای غلبه بر سردرگمی و تشتتی که به آن دچارند، به استراتژی همیشگی شریک شدن در قدرت سیاسی با دولت مرکزی روی آورده اند. سیاستی که در کردستان ایران به افشای بیشتر این جریانات منجر شده است.

جامعه کردستان ایران حیاط خلوط احزاب ناسیونالیست کرد نیست. چهل سال گذشته جنبش کمونیستی و کارگری جبهه ای از انسان‌های عدالتخواه و سوسیالیست، رهبر مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانه و همچنین افشاگر سازشکاری و بند و بست احزاب ناسیونالیست در کردستان بوده و در رسوایی اخیر این احزاب هم ساکت ننشستند.

کنگره نهم حزب کمونیست کارگری – حکمتیست از رهبری آینده حزب می خواهد با تکیه بر و با کمک همین صف خودآگاه جنبش سوسیالیستی در کردستان ‌و خارج از کردستان برای خنثی کردن چنین توطئە هایی اقدامات لازم را در دستور بگذارد و در این رابطه مقرر می دارد:

۱- مادام که جمهوری اسلامی سر کار است هرگونه مذاکره علنی و پنهان، مشروط وغیر مشروط با جمهوری اسلامی محکوم، و حزب خود را موظف به افشا و مقابله با آن می داند.
۲- هرگونه سازش و بند و بست از بالای سر مردم کردستان که احزاب ناسیونالیست در کردستان به بهانه ستم ملی همواره به آن مشغولند محکوم و حزب حکمتیست در مقابل آن خواهد ایستاد.
۳- کنگره حزب حکمتیست هر نوع توجیه و شرط و شروط گذاشتن برای بند و بست احزاب ناسیونالیست کردستان ایران با جمهوری اسلامی را از طرف هر نیروئی افشا می کند.
۴- فراخوان به طبقه کارگر و مردم، به تمامی احزاب، جریانات و شخصیتهای چپ و کمونیست برای خنثی کردن این زد و بند که هنوز هم در جریان است یکی دیگر از وظایف رهبری آتی حزب حکمتیست است.

مصوب کنگره نهم با اکثریت آرا
نوامبر ٢٠١٩