اسناد پايه اي حزب

مباحثات : صفحه اصلی / مباحثات / اعلام کناره گیری رفیق ثریا شهابی از دبیری کمیته مرکزی A+AA- اعلام کناره گیری رفیق ثریا شهابی از دبیری کمیته مرکزی

از: رئیس دفتر سیاسی
به: کمیته مرکزی حزب
به: کادرها و اعضای حزب

موضوع: اعلام کناره گیری رفیق ثریا شهابی از دبیری کمیته مرکزی

 

رفقا!
همچنانکه اطلاع دارید، متاسفانه رفیق ثریا شهابی اعلام کرده که از دبیری کمیته مرکزی کناره گیری میکند. رفیق ثریا شهابی همانطور که خود تاکید کرده با درخواست “تعداد زیادی” از اعضایarme 2 کمیته مرکزی برای برگزاری پلنوم فوق العاده روبروبود و به عنوان دبیر کمیته مرکزی از انجام این وظیفه سرراست حزبی سرباز زد. رفیق ثریا خود نوشته است: “برای پایان دادن به این تناقض، باید بین وجدان و پست تشکیلاتی یکی را انتخاب کرد و من اولی را انتخاب میکنم”.

 

رفیق ثریا به جای این “انتخاب ساده” میتوانست حقیقت ساده درخواست اکثریت کمیته مرکزی را برای پلنوم بپذیرد، طبق اصول سازمانی انتخاب ساده تر این بود که بدون فوت وقت پلنوم را فراخوان دهد. به جای این کار، رفیق ثریا شهابی انتخاب سیاسی خود را کرده است. رفیق ثریا شهابی این انتخاب را پیشتر کرده بود. طی ده روز گذشته در برابر درخواست اکثریت قاطع کمیته مرکزی برای برگزاری پلنوم فوق العاده، ایشان نه تنها به وظیفه حزبی خود عمل نکرد، بلکه کاملا در تقابل با آن وظیفه که به عنوان دبیر کمیته مرکزی در پلنوم ۲۲ به عهده گرفته بود، علنا در راس کمپین بایکوت پلنوم قرار گرفت. اکنون سرانجام با اعلام استعفا از پست دبیر کمیته مرکزی، برگزاری پلنوم را به خود کمیته مرکزی حزب واگذار کرده است.

 

به این ترتیب اکنون کمیته مرکزی حزب در آستانه برگزاری پلنوم با شرکت کادرهای حزب قرار گرفته است. کمیته مرکزی با پافشاری اصولی و بی ابهام بر حق خود برای دخالت در سرنوشت حزب در شرایط حساس امروز، اراده حزبی مهمی از خود نشان داد. کمیته مرکزی با شناخت رسالت تاریخی خود برای برگزاری پلنوم کل کمیته مرکزی، مسیر کارساز و راهگشای عبور حزب از این تند پیچ و حرکت به سوی برگزاری کنگره قانونی کل حزب را نشان داده است.

 

کمیته مرکزی در جلسه ای سریع و کوتاه میتواند در مورد ترتیبات سیاسی و اجرایی برگزاری پلنوم تصمیم بگیرد. طبق سنت و موازین تاکنونی، دفتر سیاسی بیشترین همکاری عملی را برای برگزاری پلنوم خواهد داشت و خود را با تصمیمات اجرایی و سیاسی کمیته مرکزی هماهنگ خواهد کرد.

 

رفقای کمیته مرکزی
کادرها و اعضای حزب

 

در دوران حساسی از حیات حزب بسر میبریم. حزب حکمتیست، این دستاورد مهم سه دهه جنبش سیاسی و طبقاتیمان را با پافشاری بر مبانی کمونیستی و سیاستهای متمایز و اصول سازمانی و موازین حزبی تعریف شده و روشن، دست در دست هم از این تند پیچ عبور میدهیم. همه رفقای کمیته مرکزی و کادرها و اعضای حزب باید متوجه این رسالت تاریخی خود باشیم.

زنده باد حزب حکمتیست

رحمان حسین زاده
پانزدهم دی 1390
پنجم ژانویه  2012