اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ صفحه اصلی / مباحثات / به حزب کمونیست کارگری کردستان و عراق – صالح سرداری A+AA- به حزب کمونیست کارگری کردستان و عراق – صالح سرداری

در روز 17 دسامبر این نامه را برای رهبری هر دو حزب کمونیست کارگری کردستان و عراق فرستاده و چند سوال را در برابر آنان قرار دادم. متاسفانه آنها در اختلافات موجود به هر دلیل از یک جناح مشخص پشتیبانی کردند و صفحه ای ناپسند از زندگی سیاسی خود را تومار کردند. متاسفانه رهبری این دو حزب از کودتای اقلیت علیه اکثریت قانونی دفتر سیاسی حزب دفاع کردند و این مسئله به نام آنها ثبت گردید. اکنون که رهبری هر دو حزب از جناحی که تمام موازین و پرنسیپ های شناخته شده کمونیسم کارگری را زیر پا گذاشته دفاع میکنند دیگر سکوت را جایز نمیدانم و وظیفه خود و همه کمونیستها میدانم که در برابر این گونه  موضع گیری ها بایستند.

من این دو حزب را هم متعلق به خود میدانم چون در آنها بوده و برایشان زحمت کشیده ام و خود را بخاطر فعالیت در این حزب  به خطر انداخته ام و در یک جمله میگویم سرنوشت این حزب برای من و کمونیستها مهم است.

متاسفم که رهبری دو حزب برای دفاع از یک جناح خود را به هر چیزی آویزان میکنند که تازه ترین آن دفاع از بخشی از اعضا حزب تحت عنوان جبهه سوم است که جای تاسف است.

متن نامه

رفقای دفتر سیاسی هر دو حزب عراق و کردستان

با سلامی گرم
این یادداشت را در ظرفیت شخصی برایتان مینویسم. من به عنوان عضو دفتر سیاسی حتما بحث ها و نظرات خود را در جلسات دفتر سیاسی  مطرح میکنم.
قبل از هر چیزبرای احساس مسئولیت تان در قبال سرنوشت حزب ما و جنبش مان از شما سپاسگزارم.
خارج از اینها اما شما در بیانیه تان خارج از هر نیت خوبی که داشته اید بیطرف نبوده اید.آنچه شما درخواست کرده اید همان چیزی است که رفقای اقلیت با زور میخواهند بر سر حزب تحمیل کنند.
شما با این کارتان شرعیت و قانونی بودن پلنوم 22 را زیر سوال برده اید.
شما اقلیتی که به ناحق علیه رهبری قانونی حزب کودتا کرده اند،مانند اکثریت حزب خطا کار میدانید که نمایندگی حزب را کرده اند، من فکر میکنم این نارواترین حکمی است که متاسفانه شما به آن دچار شده اید.
با این بیانیه که منتشر کرده اید کودتا علیه رهبری حزب را تایید کرده اید و اگر این نوع اقدام جا بیافتد هر کسی میتواند در هر زمانی از این روش استفاده کند و فردا هر چند نفری در هر حزبی میتوانند به این روش دست بزنند.
چند سوال
آیا شما رهبری منتخب پلنوم 22 را به رسمیت میشناسید ؟
آیا اقدام این چهار نفر ( قبلا 5 بودند )  را درست میدانید ؟ آیا این بیانیه ی شما تاییدی بر اقدام کودتا گران علیه حزب نیست ؟
آیا این پیشنهاد شما که حزب تا کنگره از طرف 3 نفر از هر دو طرف و یک نفر بیطرف اداره شود به معنای پایمال کردن حق پلنوم 22 نیست ؟
آیا برای حفظ حزب باید حقیقت فدای سیاست شود ؟
من فکر میکنم متاسفانه شما دارید برای حفظ حزب،سنتی بسیار مخرب را رواج میدهید.
من معتقدم اگر حزب ما پای این پیشنهاد شما برود مرگ خود را امضا میکند.
من معتقدم بخاطر هیچ مصلحتی هیچ حزب و انسانی نباید پا روی حقیقت بگذارد.
من معتقدم حزب حکمتیست این گونه نه تنها حفظ نخواهد شد بلکه ویرانتر میشود.

با آروزی موفقیتتان

صالح سرداری
17 دسامبر 2011