اسناد پايه اي حزب

مباحثات ؛ از حزبیت حزب حکمتیست دفاع کنید – همایون گدازگر

جمع غیرقانونی و اقلیت دفتر سیاسی با تبلیغات محفل و ناشایست  خود وبا سنگ اندازی در پروسە برگزاری پلنوم قانونی و مشروع  کمیتە مرکزی موجب فشار روحی بر بعضی از اعضا و کادرهای حزب شدەاند . اینها می خواهند پروسە تخریب حزب حکمتیست را تا بە آخر پیش ببرند.

حزب حکمتیست و کادرها و اعضای آن در شرایط حساس و تعیین کننده‌ای قرار گرفتە اند. حدود یکماە  است حزب و ارگانهای قانونی آن از کنگرە و پلنوم و کمیتە مرکزی و دفتر سیاسی گرفتە تا کمیتە های معتبر و شخصیت های سیاسی آن مورد حملە جمعی ضد حزبی قرارگرفتە است.  این تعرض بە دیوار مقاومت و دفاع از حزبیت توسط جمع کثیری از اعضا و کادرهای حزب برخورد کردە و شکست خوردە است.  بانیان این حرکت حزب شکنانە با انواع برخوردهای محفلی وغیر حزبی نمونه‌هایی از برخورد و شیوە وسبک چپ سنتی را بە نمایش گذاشتند. محل تولد و لهجه کمونیستها را قطب نمای گرایش سیاسی آنها قرار دادە وسخیف ترین و ناروا ترین تهمت ها را بە طرف آنها پرت کردند. این شانتاژها بی جواب نخواهند ماند.

اما حزب را باید از این وضعیت در آورد. نباید بە این افراد اجازە داد بە بهانە اختلاف سیاسی، با این ماجراجوییها با سرنوشت این حزب و سرنوشت یک نسل از کمونیستها بازی کنند. پلنوم ٢٣ (فوق العاده‌) کمیتە مرکزی حزب محل این تلاش و همفکری برای سر پا نگهداشتن آپارات حزبی حزب حکمتیست است. تمام کسانیکە برای ادامە کاری این حزب دل می سوزانند، باید با احساس مسٶلیت در این پلنوم شرکت کنند. بدون حزب و مجاری قانونی و رسمی اش، بدون تعهد و احترام بە مقررات و ضوابط توافق شدە در حزب، طلایی ترین سیاستها پشیزی نمی ارزد.

دنیای بیرون از ما پر است از مواضع رادیکال وکارگری، وجود این حزب و حزبیت تفاوت بین ما و آن دنیای رادیکال مجازی است. بدون احترام بە این حزب و موازینش همه چیز باطل است. امروز عدەای حزب را زدەاند. در پلنوم ٢٣ (فوق العاده‌) حزب شرکت کنید و بە تخریب کنندگان نە بگویید وحزب را سرپا نگهداشتە وبە پیش ببریم. بعد از آن است که می توان از هر اختلاف سیاسی وهر پلاتفرم و نقشه ای صحبت کرد. این ادعا کە در این پلنوم یک جناح می خواهد سیاستهای خود را پیش ببرد، پوچ وغیر واقعی است. پلنوم ٢٣ (فوق العاده‌) پلنوم دفاع از حزبیت در مقابل حزب شکنی است.

دفاع امروز ما ازموجودیت حزب حکمتیست نە تشکیلاتی کە عمیقا سیاسی است
دفاع از حقانیت حزب  سیاسی ترین برخوردی است کە آن را باید با دفاع از حزب در جریان شورش آوریل ٩٩ و جدایی از حزب کمونیست کارگری مقایسە کرد.

به امید دیدار در پلنوم

همایون  گدازگر
١٠ژانویه