اسناد پايه اي حزب

مباحثات؛ کناره گیری از حزب راه نیست و مایه تاسف عمیق است – رحمان حسین زاده

به اعضای کمیته مرکزی و کادرها و اعضای حزب  حکمتیست
موضوع: در مورد استعفاهای اخیر از حزب

رفقای عزیز !

به دنبال تنش و شکاف تحمیل شده بر حزب، تعدادی از اعضای کمیته مرکزی و کادرهای حزب هر یک به دلایلی که خود بیان کرده اند، از حزب کناره گیری نموده اند. این تصمیم رفقا مایه تاسف عمیق ما است. امیدواریم با پشت سرگذاشتن این دوره پر تنش باردیگر در صحنه مبارزه سیاسی و اجتماعی و حزبی در کنار هم باشیم. روشن است که براى همه ما اين جدايى ها تلخ است. بخصوص رفقایی که تاکنون حزب را ترک کرده اند، رفقايى توانا ، با تجربه و دخيل در سرنوشت تاکنونى حزب بوده‌اند.

این پدیده حاصل حرکت انحلال طلبانه جمع اقلیت دفتر سیاسی است که از چهاردهم دسامبر 2011 بر این حزب تحمیل کرده اند.  رفقایی که کناره گیری کرده اند هر کدام به نحوی اعتراض خود را به وضع موجود در حزب و عملی که به دو شقه شدن حزب منجر شده اعلام کرده اند. ضمن احترام برای تصمیم رفقا اما  راه مقابله با  وضعیت پیش آمده، استعفا از حزب نیست. این حزب حاصل مبارزه مشترک همه ما است. وظیفه تک تک کادرها و اعضای حزب در این شرایط ناهموار پافشاری بر حزبیت، بر حفظ حزب و ادامه کاری آن با تکیه بر اصول سیاسی و سازمانی و قوانین و موازین حزبی است. هیچ درجه از اختلاف نظر سیاسی موجبی برای دو شقه کردن این حزب نیست، به شرطی که اصول سازمانی و مدون این حزب را مبنای عمل خود قرار دهیم، کاری که جمع اقلیت دفتر سیاسی از آن سرباز زده اند.

دفتر سیاسی حزب بیش از هر زمانی این انتظار و توقع را از کادرها و اعضای حزب دارد که صرفنظر از هر جهتگیری سیاسی معینی که هر کس دارد، با هوشیاری در حفظ حزب و پرنسیبها و اصول سیاسی و سازمانی آن بکوشند. وقت آنست که با اتکا به گنجینه مقررات و موازین و اصول سیاسی و سازمانی، با به رسمیت شناختن ساختارهای حزبی و قانونی، حزب را از مخاطراتی  که تحرک ضد حزبی اقلیتی غیرمسئول به آن تحمیل کرده عبور دهیم.

بیشک این تحرک ضد حزبی و انحلال طلبانه تا هم اکنون لطمات جدی به حزب وارد کرده است و هنوز دست اندازها و تکانهايى در راهمان هست. ما با تمام توان خود تلاش کرده ایم اين لطمات و تاثيرات آن را با اتکا به دخالت کادرها و اعضای متعهد حزب کاهش دهیم و اینکار را ادامه خواهیم داد.  ما مصمیم  با برگزاری پلنوم فوق العاده و به دنبال آن برگزاری کنگره پنجم حزب متکی به انتخاب نمایندگان تشکیلاتهای حزبی، حزب را از تند پیچ این دوره عبور دهیم. دفتر سیاسی حزب همه اعضای کمیته مرکزی و کادرها و اعضای حزب را به تقویت این مسیر حزبی و سالم سیاسی  دعوت میکند.

از طرف دفتر سیاسی حزب حکمتیست
رحمان حسین زاده
27دی 1390 – 17 ژانویه 2012