اطلاعیه ها

اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست در مورد؛ شيوع گسترده ويروس كرونا در شهرهاي كردستان

 

متاسفانه در ده روز گذشته بر اثر بي مسئوليتي رژيم جمهوري اسلامي هزاران نفر از أهالي شهرهاي كردستان به ويروس كرونا دچار شده و نگراني هاي بسياري براي خانواده ها بوجود اورده است. تا كنون صدها نفر از عزيزان مان بر اثر مبتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده اند. گسترش اين بيماري و و خامت اوضاع كنوني باعث نگراني خانواده هاي زيادي شده است.
دولت جمهوري اسلامي به سياق هميشه نه تنها براي مقابله با اين بيماري هيچ اقدامي نكرده است بلکه با پخش اطلاعات نادرست از ابعاد موج جدید و انتشار آمارهای غیر واقعی ، جامعه کردستان را هم دچار مخاطرات بیشتری کرده است . این وضعیت نتیجه بی مسئولیتی جمهوری اسلامی در برخورد ‌به این شیوع کرونا از همان ابتدای شیوع آن است .
بعلاوه علیرغم تمام زحمات وتلاش براي نجات جان بيماران مبتلا در مدت چند ماه اخیر پزشكان و كارمندان و پرستاران از کمترین امکانات برای مقابله بااین بیماری برخوردار بوده اند‌.در سطح شهرهاي مختلف كمترين امكانات براي بستري كردن بيماران وجود دارد و همين باعث شده كه بار مسئوليت نگهداري بيماران بعهده خانواده ها بيفتد كه همين باعث گسترش اين ويروس شده است.
اما فعالين سياسي واجتماعي و محيط زيستي و ازاديخواهان نظاره گر اين اوضاع نبوده اند . انها ماهيت اين رژيم را شناخته و به لاقيدي و ضديت شان با مردم توهم نداشتند .بهمين دليل خود دست بكار شده، با ابتكار و خلاقيت به تلاشي صميمانه دست زدندو با تشكيل كميته هاي محلات و نهادهاي همياري و تشكيل تيم هاي متعدد براي مقابله بااين بيماري خود مسئوليت سالم نگهداشتن محيط كار وزندگي را بدرجات زيادي برعهده گرفتند .
اما اكنون كه اين بيماري دوباره بسرعت در شهر و روستاها گسترش پيدا كرده اين كميته ها و ‌نهادها وظایف سنگین تری بردوش خواهند داشت .

با این وجود تلاش شهروندان جامعه برای حفظ سلامت و زندگي خود و جامعه بسیار مهم است۔
براي مدتي بايد همه تجمعات ، مراسم ترحيم و عروسي بازديدهاي خانوادگي خودداري كنند. رفتن به مساجد و زیارت و تجمعات غیر ضروری دیگر باید فورا متوقف شود .
در شرایط حاضر که جمهوری اسلامی درگیر انواع بحران وبهم ریختگی سیاسی واحتماعی است ، از اعتراض توده ای در جامعه هراسناک است . بهمین دلیل است که همیشه در صدد پنهان کردن دامنه وسعت بیماری کرونا و پخش آمارهای غیر واقعی است .
همیاری وهمکاری مردم‌ هر اندازه که وسیع باشد ، جمهوری اسلامی است که تمامی امکانات مادی جامعه را در دست دارد مسئول حفظ سلامت و‌تامین زندگی مردم در این شرایط دشوار است . این عرصه مهمی است که مردم هیچوقت نباید فراموش کنند . بخصوص تامین معیشت مردم زحمتکش در شرایط قرنطینه و بیکاری موجود یک امر حیاتی در این دوران است . جمهوری اسلامی باید مسئولیت معیشت و حفظ سلامت جامعه را برعهده بگیرد .

كميته كردستان حزب حكمتيست ضمن همدردي با خانواده كساني كه عزيزانشان را از دست داده اند، ازهمه مردم شهرها وروستاهاي كردستان ميخواهد تا رفع اين بلاي جانسوز از ديد و بازديدها، مجالس ترحيم و عروسي و مساجد و تجمعات، أكيدا خودداري كنند. در چنين شرايطي همکاری با كميته هاي محلات و نهادهاي همياري ورعایت
دستورات پزشكان و كارمندان بهداشت و درمان حیاتی است .
در يك كلام جامعه بايد با امادگي كامل با این پدیده روبرو شود تا همه بتوانيم با هم اين دوره سخت و دشوار را با كمترين تلفات سپری كنيم .
اين بيماري هميشگي نيست، ميتوان ان را كنترل كرد بشرطي كه يك اراده و تلاش دستجمعي در كار باشد.

زنده باد تلاش همه ما براي مقابله با بیماری کرونا

بيستم ژوئن ٢٠٢٠ ( ٣١ خرداد ١٣٩٩)