اطلاعیه ها

اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست ؛ در مورد اخرين تلاش ها براي نجات جان يك انسان

 

طبق اخرين اخبار قرار است چند ساعت ديگر در زندان سنندج محمد عزيز محمودي به جرم قتل دياكو كريمي اعدام شود. محمد عزيز محمودي سه سال قبل دياكو كريمي جوان ٢٤ ساله را در روستاي دزلي از توابع مريوان به قتل رساند. و قاتل به جرم قتل عمد به اعدام محكوم شده و قرار است تا چند ساعت ديگر اين حكم اجرا شود.
پدر دياكو كريمي در به خاك سپاري فرزند دلبندش سخنراني كرد و اين فرهنك و سنت ها را به نقد كشيد و از همه مردم خواست كه در مقابل اين فرهنگ و روش بايستند.
بعد از اينكهً دادگاه حكم اعدام محمودي را صادر كرد تلاش هاي فراواني از طرف فعالين سياسي و اجتماعي و انسان هاي ازاديخواه براي اينكهً رضايت والدين دياكو را جلب كنند و مانع اعدام قاتل شوند متاسفانه تا كنون نتيجه نداده است.
اين تلاش ها هم اقدامات هم اكنون ادامه دارد و قرار است براي جلب رضايت والدين دياكو كريمي در جلو زندان تجمع كنند و از اين خانواده بخواهند كه وي را ببخشند.
كميته كردستان حزب حكمتيست از تلاش فعالين سياسي و اجتماعي شهرهاي سنندج و مريوان حمايت مي كند و از از پدر و مادر داغديده دياكوي عزيز ميخواهد عليرغم تمام سختي از دست دادن فرزند دلبندشان مانع اعدام محمد عزيز محمودي بشوند.

كميته كردستان حزب حكمتيست
بيست و نهم ژوئن ٢٠٢٠