اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست جعفر عظیم زاده و زندانیان سیاسی باید آزاد شوند!

در اطلاعیه مورخه ١٩ مرداد عنوان کردیم که تعدادی از زندانیان بند هشت زندان اوین دچار بیماری کرونا شدند و بدنبال تست کرونا از ۱۷ نفر از زندانیان در روز یکشنبه ۱۹ مرداد اعلام شد که تست ۱۲ نفر از ۱۷‌ نفر مثبت بوده و به ویروس کرونا مبتلا شدند. از میان این زندانیان اسماعیل عبدی معلم زندانی و جعفرعظیم ‌زاده فعال کارگری با وخامت حال به درمانگاه زندان منتقل و بستری شده اند.

روز یکشنبه ٢٦ مرداد بدنبال وخامت سلامت قلبی و ریوی جعفر عظیم زاده، پزشک زندان اعلام میکند که وی باید به بیمارستان طالقاتی اعزام شود. مامورین زندان اوین او را بجای بیمارستان به زندان رجایی شهر و سلول انفرادی منتقل میکنند. همزمان تلفنهای زندانیان کرونائی بمدت ٢٤ ساعت قطع می شود و امکان خبرگیری از همدیگر بسته می شود. زندانیان سیاسی ‌اسماعیل عبدی، داوود میرسالاری، محسن قنبری و بیژن تسلیمی در اعتراض به قطع تلفن و برای پیگیری وضعیت جعفر عظیم زاده، جلوی معاونت زندان تجمع و اعتراض می کنند.

جعفر عظیم زاده در ملاقات امروز چهارشنبه ٢٩ مرداد به خانواده اش اطلاع داده؛ “در اعتراض به فریب و انتقال به انفرادی زندان‌ رجایی شهر به جای بیمارستان، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا و نشر اخبار دروغ مبنی بر عدم بیماری کرونا در زندان اوین از طریق اخبار ۲۰:۳۰ و همکاری مسئولین زندان و‌ علی‌الخصوص پزشک بهداری برای پنهان نگه داشتن شیوع کرونا در زندان و مشارکت در سلب حیات زندانیان ‌‌و فریب اذهان عمومی، بیخبری خانواده و آزار و شکنجه روحی آنان و سرگردانی خانواده در بیمارستانهای شهر تهران، از بدو‌ انتقال به سلول انفرادی زندان ‌رجایی شهر در عصر روز یکشنبه ٢٦ مرداد دست به اعتصاب غذا ‌زده است”.

جمهوری آدمکشان اسلامی با استفاده از کرونا و صحنه سازی و ایجاد درگیری های سازمانیافته علیه زندانیان توطئه می چیند و در مواردی موفق به قتل زندانیان سیاسی شده است. جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جان و سلامتی زندانیان است و هر اتفاقی در زندان رخ دهد و زندانی به هر دلیلی اعم از بیماری و یا با صحنه سازی آسیب ببیند و یا به قتل برسد، مسئولیت مستقیم آن تماما بعهده حکومت است. با اعتراض جمهوری اسلامی را موظف کنیم که از همه زندانیان تست بگیرد، بیماران را بسرعت در بیمارستانی مجهز بستری و تحت درمان قرار دهد و مابقی زندانیان سیاسی را آزاد کند. جعفر عظیم زاده و کلیه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٩ مرداد ۱۳۹۹ – ٢٠ اوت ۲۰۲۰
__________