اطلاعیه ها

اعلامیه حزب حکمتیست ماشین جنایت اسلامی را درهم شکنیم! نادر مختاری قربانی دیگر!

خیزش عظیم مردم در آبانماه آنچنان هراس مرگ را به جان رژیم اسلامی انداخت که تمام ماشین جنایت و کشتار خود را برای ارعاب و انتقام گیری از مردم بپاخاسته بسیج کرد. کشتار در کف خیابان، زیر شکنجه در اسارتگاه و اعدام معترضین پاسخ این رژیم وحشی به تلاش مردم بجان آمده برای به زیر کشیدن بساط شکنجه و کشتار، فقر و فلاکت، ارتجاع و تعفن اسلامی است. این رژیم را باید به زیر کشید.

نادر مختاری جوان ٣٥ ساله ساکن کرج آخرین نام در لیست قربانیان آبانماه است. نادر بدنبال ضربات باتوم بر سرش در زندان کهریزک وارد کُما شد و چند ماه در کُما بسر برد؛ خانواده اش پس از یکماه او را در بیمارستان شهدای شهر ری پیدا کردند. نادر پس از چند ماه بهوش می آید و رژیم اسلامی، علیرغم مخالفت پزشکان و خانواده او را به زندان کهریزک منتقل می کنند. به دلیل وخامت شدید حال و عدم رسیدگی پزشکی لازم نادر در روز شنبه ٢٩ شهریور جان باخت.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست درگذشت نادر مختاری را صمیمانه به خانواده، دوستان و مردم بجان آمده تسلیت می گوید. این وحوش اسلامی زبانی جز خشونت، قتل و جنایت نمی شناسند. جمهوری اسلامی خوب می داند که بر دریایی از نفرت و بیزاری جامعه نشسته است؛ آگاه است که مردم در کمین اند تا تمام این دستگاه مرگ و سرکوب را درهم شکنند؛ می داند که زمان مرگش فرا رسیده است. لذا خود را برای آبانماهی دیگر آماده می کند. سازماندهی گروه های ضربت تدارکی پیشگیرانه برای مقابله با خیزش دیگری است که نجواهای آن در گوشه و کنار جامعه به گوش می رسد. مردم نیز باید برای مقابله با یورش و موج دیگری از سرکوب های خونین رژیم آماده شوند. ما این کشتار را بی جواب نخواهیم گذاشت. باید این رژیم منحوس را به زیر کشیم و کلیه دست اندرکاران را بجرم جنایت علیه بشریت محاکمه کنیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢٢ سپتامبر ٢٠٢٠- ١ مهر ١٣٩٩