مقالات

همراهی با اعتراض گرسنگان کار شما نیست! ملکه عزتی

هرچند صاحبان قدرت در اقلیم کردستان با توسل به نیروی سرکوب با کشتار و خون پاشیدن به مردم معترض در خیابان توانستند برای مدتی معترضین را به خانه هایشان برگردانند اما این بار با کوهی از خشم و نفرت و دره ای عمیق از فاصله و دوری از دستگاه حکومتی که نشان داد داعیه حکومت کردی دروغ بزرگی بیش نیست. وجود و حضورجوانان و مردم خشمگینی که از فرط فقر و بیکاری و تلاش برای تامین آینده ای بهتربه خیابانها ریختند و اعتراض کردند برای دولت بورژوازی کرد قابل تحمل نبود. دروغ بزرگ برادری و همزبانی و همسرنوشتی را روشن تر از این نمیتوانستند اشکار کنند، بقول مردم عادی کوچه و بازار چاه های نفتی برای شما و نوه هایتان و کفش پاره برای ما و نوه هایمان! چه در طی روزهای پر تنش اعتراضات و چه در طول بیش از دو دهه حکومت احزاب کردی در اقلیم کردستان فاکتور ثابت و آنچه به کرات مردم در طول اعتراضات قبلی و این بار هم تجربه کرده اند این است که طبقات حاکم به هر قیمتی از منافع خود دفاع میکنند و برای حفظ قدرت خود به هر جنایتی دست میزند. از کشتار در خیابان و در روز روشن تا شلیک با هدف بر سر و قلب معترضین تا حذف فیریکی در خفا و آشکار. احزاب حاکم در کردستان وضعیت معیشت و زندگی مردم را به جایی رسانده اند که جمعی در حسرت دوران صدام دیکتاتور آه بکشند و جمعی بر درگاه کاظمی و حکومت مرکزی درعراق دخیل ببندند. بیکاری، گرسنگی و بی خانمانی اکثریت جامعه نتیجه بیش از بیست سال حاکمیت کردی نشسته بر دریایی از ذخایر نفتی و منابع ثروت و مالیات بر واردات در مرزهای متعدد اقلیم کردستان است. سهم مردم محروم اعماق جامعه از درآمدهای سرسام آور و کمکهای نجومی کشورهای اروپایی به این حکومت در طول سالها حکومت جز نداری و محرومیت چیز دیگری نبوده. شایع است که در این حکومت و در این محدوده جغرافیایی بیش از چند صد نفر میلیاردر وجود دارد و بیش ازچند میلیون مردم گرسنه که روزانه با فقر دست و پنجه نرم میکنند. مردم کارگر و کارکن با حقوق های معوقه چندین ماهه در یک طرف این صف و مردمی که از قبل قراردادهای نفتی با این وآن کشور منطقه برحجم ثروتشان روزانه و بشکل نجومی اضافه میشود در آن طرف صف. روزیکه خالد عزیزی آرزو کرد کشتن و اعدام کرد توسط کرد را به قیمت برپایی یک حاکمیت کردی به جان میخرد به احتمال قوی چنین مناظری را برای خود تصور کرده بود، اما زن و مرد معترض در اقلیم کردستان نشان دادند با خالد عزیزی ها همنظرو همسو نیستند و برای برآورده شدن خواسته هایشان علیه حکومت چه کرد و چه غیر کرد مبارزه خواهند کرد و نمادهای سرمایه در این حکومتها را هم به آتش خواهند کشید. نشان دادند گردنی برای طناب دار کردی آماده نکرده اند، نشان دادند علیه گردن زدن و علیه بیحقوقی و گرسنگی و نداری با هر وسیله ای به میدان مبارزه میایند.
در طی این اعتراضات، بعضی احزاب و چهره های سیاسی آزدیخواه و مبارز از اعتراضات مردم فقیر و محروم و علیه حقوق پایمال شده مردم ستمدیده اقلیم کردستان در اشکال مختلف حمایت و پشتیبانی کردند. تعداد دیگری هم در سکوتی معنی دار خود را به کری و کوری زدند و جرات به خطر انداختن منافع حقیرشان را درخود ندیدند. اینها منافع خود را با منافع حاکمیت گره زدند وهمه الدروم و بلدروم شان در دفاع از زحمتکشان و مردم تحت ستم کرد با همین یک قلم سکوت و نهایتا در مقام نصایح برادرانه و مشفقانه در جهت آرام کردن اوضاع نشان دادند درکدام طرف این جنگ قدرت ایستاده اند. آنان با سکوت در مقابل معاش نشان دادند تا چه حد در ادعاهای پوچ و توخالی خود صادق هستند و این فرصتی بود برای مردم محروم و ستمدیده تا چهره واقعی آنان را ببینند و قضاوت کنند. قضاوت کنند که سپاه ملی کرد حشدالشعبی آینده در کردستان خواهد شد و قانون اساسی تنظیم شده توسط مرکز احزاب کردی مهمترین وظیفه اش حفظ حاکمیت این احزاب و سلب حقوق از مردم خواهد بود.
اما مشمز کننده ترین موضع دفاع ماموستایان آیینی( ملایان سنی) از اعتراضات مردم خشمگین ازاستبداد فرعون های حکومت اقلیم بود. این نان به نرخ روز خوران، این فرصت طلبان وقیح و ضد زن در هر بزنگاهی به قصد سوار شدن بر اعتراضات بر حق مردم وبه قصد به انحراف کشاندن خواسته ها و توقعات مردم به جان آمده قصد علم کردن خود به مثابه رهبران معنوی جامعه و مردم معترض را دارند. اینها که در طی بیش از دو دهه حکومت حافظان سرمایه و قدرت و مکنت جز حمایت از قدرت و تلاش برای سهم خواهی بیشتر قدم دیگری برنداشته اند از این تحرکات به شکل لفظی با صدور بیانیه ایی اعلام حمایت کردند. این از گور برخواستگان تاریخ که خواب بازگشت به حکومت پیامبرشان محمد را میبینند زمانیکه در حکومت اقلیم بیش از ۵۰۰۰ زن کشته و زنده بگور شدند نه بیانیه ای صادر کردند و نه خاطرشان از این قتل و کشتار ها مکدر شد. اینها از ترور شهروندان بیگناه روزنامه نگاران آزادیخواه و فعالین سیاسی و کمونیست خم به ابرو نیاوردند. در ترور جنایتکارانه سردشت عثمان خفه شدند و پایه های کعبه یشان هم هیچ صدمه ایی ندید. اینها در بیشتر ازدو دهه شریک دزد و رفیق قافله بوده اند. هرجا سیاست حاکمان در تثبیت خرافه و عقبماندگی و بیحقوقی عمل کرده است اینها مدافع این روند بوده اند. در تصویب قوانین چند همسری اینان شمشیر زنان صف اول تثبیت این قانون عصر حجری بودند، اینها از بلندگوی مسجد تا تریبون تلویزیون دولتی و خصوصی استفاده کردند تا مدعی شوند تغییر در شیوه زندگی و زنباره گی محمد را کفر بخوانند و تغییر در قانون را عصیان علیه حکم قران اعلام کنند. اینها بر جسد بیجان زنان خندیدند و در منابر جهل و خرافه از قوانین نابرابر و آپارتاید جنسی دفاع کردند. زنان را شیطان و ناقص العقل خواندند و تلاش کردند دفاع از حق زن را به مثابه مظاهر کفر، بی غیرتی و بی ناموسی به مردم حقنه کنند. تعدادی از هممسلکان اینها در دفاع از داعش و گردن زدن مردم بیگناه در مقابل دوربین های خبرنگاران گفتند این شیوه عین حکومت محمدی است و مردم باید به صدر اسلام برگردند. ملایان آیینی در حجره های جهل و خرافه و تزویرشان در مقابل خرید و فروش زنان ایزدی توسط داعش خفه شده بودند. مفتی اعظم اینها فتوا داد دفاع از داعش و خلافت اسلامی از اهم وظایف مسلمین است!! این مغزهای فرتوت و مرتجع نه حقوق عقب افتاده دارند و نه شب با شکم گرسنه سربر بالین نهاده اند. اینها جیره و مواجبشان را مرتب و هر ماهه هم از دولت و هم از حامیان سرمایه دارشان دریافت میکنند. اینها اختلاف طبقاتی و وجود فقیر و غنی در جامعه را امری بدیهی و از قوانین الهی میدانند. اینها نه عقیده ایی به رفاه عمومی جامعه دارند و نه این امر مشغله احدی از آنهاست. اعلام حمایت از معترضین آنهم با این مقایسه چندش آور که کشتن مردم گناه بزرگی است، بزرگتر از ویران کردن کعبه ! نشان میدهد ارزش جان انسان های زنده و بیدفاع برابر است با چند سنگ و آجرپاره کعبه یشان!
اعلام حمایت این دایناسورهای نسل منقرض شده تنها باعث خشم و نفرت از منادیان دین و آیینی است که فرصت طلبانه فقط در فکر بقای زندگی انگل وار خود است. باید به آنها گفت، دفاع و حمایت از خواست و اعتراضات مردم محروم کار شما تاریک اندیشان و مرتجعین داعش پرور نیست. زحمت نکشید، مردم با تکیه بر نیروی خودشان و سازماندهی این نیرو با این حکومت تسویه حساب خواهند کرد. در یک توازن قوای مبارزاتی و با رهبری نیروهای آزادیخواه و برابری طلب حکومت را مجبور میکنند هر آنچه را که در طی نزدیک به ۲۵ سال به جیب زده اند به مردم برگردانند. شما نه درد مردم گرسنه را درک میکنید و نه شب را در خیابان و بدون سرپناه بسر برده اید. شما به کوشک و قصرهایتان برگردید. شما سالهاست مردم محروم را به آن دنیا و بهشت فرضی و جوی های شیر و عسل حواله میدهید. امروز دیگر اجازه بدهید مردم خشمگین و به جان آمده خودشان راه مبارزه و اعتراضشان را انتخاب کنند و در همین دنیا از شیر و عسل و بقیه نعمات زندگی بهره مند شوند و لذت ببرند. باور به بیانیه و اطلاعیه حمایتی از جانب شما یک توهم ساده لوحانه است، به خودتان زحمت صدور این نوع بیانیه ها را ندهید!
ملکه عزتی ۲۶ دسامبر ۲۰۲۰