اطلاعیه ها

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری -حکمتیست

در رابطه با موج بازداشت فعالین و دانشجویان در شهرهای کردستان

اعمال فشار به فعالین کارگری، فعالین اجتماعی و دانشجویان و تهدید ، بازداشت فله ای و بی وقفه آنان و اجرای روزانه احکام زندان و صدور وثیقه های سنگین مالی امر جدیدی نیست. اما در دوره اخیر به یک جز ثابت سیاست دستگاه های امنیتی رژیم اسلامی بدل شده است.
رکورد روند این بازداشت ها در این هفته به اوج خود رسیده است. بر اساس خبرهای دریافتی روز شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ نیروهای امنیتی به خوابگاه پسرانه دانشگاه خوارزمی کرج حمله کرده و ۷ تن از دانشجویان این دانشگاه که همگی از شهرهای کردستان هستند را بازداشت کرده اند. اسامی بازداشت شدگان دانشگاه خوارزمی از این قرار است، صهیب بادروج، دریا طالبانی، شپول خضری، سالار رهوی، فرزاد سامانی، افشین مام احمدی، سیروان نوری.
بازداشت عظیمه نصری در شهر بوکان هم در این هفته صورت گرفته. از محل نگهداری وی تا کنون خبری در دست نیست. همزمان با این بازداشت ها، کاروان صمدی و افشین مینویی در مریوان و فرهاد موسی پور، فریدون موسی پورو بهمن یوسف زاده در بخش ربط شهرستان سردشت هم دستگیر شده اند. نیروهای امنیتی طبق روال معمول ازدلایل این بازداشتها چیزی نگفته اند.
روند و نحوه این بازداشتهای فله ای و آدم ربایی در روز روشن نشان از ترس و وحشت رژیم اسلامی در مقابل اعتراضات و نارضایتی مردم درزیر بار فشار روزمره زندگی زیرخط فقر، مرگ و میر ناشی از کرونا و بیکاری روزافزون در جامعه است. سیاست همیشگی این نظام و دم و دستگاه امنیتی آن در مقابل حق خواهی مردم محروم جامعه زندان و ایجاد رعب و وحشت بوده است. اما روشن است این شیوه از فشارو ایجاد مزاحمت برای شهروندان نخ نما شده و نتیجه ای را که رژیم به دنبال آن است، ندارد.
تلاش جمهوری اسلامی برای به ساکت کردن معترضین و به کنج خانه راندن شهروندان راه به جایی جز آبروباختگی هرچه بیشتر رژیم نخواهد برد. ۱۵ نفر را امروز بازداشت کرده اند با بقیه معترضین و خواسته های برحق آنان چه خواهند کرد؟ با سیل خروشان صفوف متحد کارگران و زنان و مردم محروم از هوا و اکسیژن و امکانات چه خواهند کرد؟ کور خوانده اند با این آدم ربایی و بازداشتهای زنجیره ایی قادر به ایجاد سناریوی رعب و وحشت دهه ۶۰ نخواهند بود.
حزب کمونیست کارگری حکمتیست ضمن محکوم کردن بازداشت و ربودن جوانان در دانشگاه، خوابگاه و محل کار از مردم شهرهای کردستان میخواهد ضمن حمایت از دستگیرشدگان به هر طریق ممکن جهت آزادی بی قید و شرط آنها اقدام کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری -حکمتیست
۱۱ ژانویه ۲۰۲۱