مقالات

خامنه ای: واکسن نه، قتل عام! سیاوش دانشور

تاریخ سرمایه داری و سیر تطور آن با خون و چرک و جنایت تنیده است. این تاریخ مملو از حکام و آدمکشانی است که هنوز نامشان مو بر تن زندگان راست میکند. خامنه ای قصد دارد رکورد خونریزی و قصی القلبی خمینی را بشکند. وی پاندمی ویروس کرونا را ابزاری کارا برای بقای ویروس حکومت اسلامی در ایران یافته و کمر به قتل عام شهروندان بیدفاع و زمینگیر کردن مردم محروم بسته است.

دستور خامنه ای مبنی بر عدم خرید واکسن از آمریکا و انگلیس در شرایط وحشتناک مرگ و میر در پاندمی کرونا، فرمان کشتار جمعی است، سازماندهی یک هولاکاست اسلامی – کرونائی است. ایران از نادر کشورهای جهان است که یک آخوند بیسواد با افکار مالیخولیائی در همه اموری که کمترین تخصصی در آن ندارد دخالت می کند، کل علم پزشکی و دانش و حقوق بدیهی و شعور انسانها را انکار می کند و سران حکومت تا وزیر بهداشت و پزشکان درباری بر آن صحه میگذارند.

حکومت اسلامی طی یکسال پاندمی کرونا با عملکردی که همگان بر آن آگاهند، مسبب و مسئول تلفات بالا و منحصر بفرد مردم بیدفاع بوده است. اگر جمهوری اسلامی تا قبل از تولید واکسن هنوز تلاش میکرد که عملکرد جنایتکارانه اش را با بحث تحریم اقتصادی و پاس دادن مشکل به آمریکا توجیه کند، که بنا به دلائل روشن و فساد مطلقاً قابل توجیه نبود و نیست، امروز با منع خرید واکسن های فی الحال معتبر در بازار رسما و علناً دستور قتل عام میدهد. تاکید این نکته ضروری است که سیاست تحریم آمریکا و دول غربی شامل دارو و خرید واکسن نبوده و هیچ مانع جدی نقل و انتقال مالی در این زمینه وجود نداشته است. امروز که این توجیهات ارزش مصرف خود را از دست داده است، پرده می افتد و چهره کریه و سیاست جنایتکارانه حکومت و در راس آنها خامنه ای بیش از پیش برملا میشود.

دروغ و ریاکاری خامنه ای بر کسی پوشیده نیست. مردم ایران میدانند که تخم و ترکه های حضرات، نکبت زاده ها، با ثروتهای دزدیده شده آن جامعه در آمریکا و انگلستان و کانادا سلطنت می کنند و به ریش همه می خندند. دایناسورهائی که در تریبونهای نماز جمعه از مردم میخواهند برای علاج کرونا دعا کنند یا شاش شتر بنوشند یا روغن بنفشه استعمال کنند، خودشان مرتبا در تور مسافرتی و پزشکی به کشورهای اروپا و آمریکا هستند. یک هواپیمای اختصاصی با ملازمان مجتبی خامنه ای راه می افتد تا با صرف هزینه های سرسام آور و بهترین تیم های پزشکی انگلستان، نوه خامنه ای متولد شود و لاکچری ترین تولد را بنام خود ثبت کند. بعد همین فرد ریاکار و قاتل در مقابل مرگ و خودکشی کودکان کار و مردم اسیر پاندمی کرونا علیه انگلیس و آمریکا شعار میدهد!

خامنه ای با منع خرید واکسن مهمترین و مهلک ترین تحریم را بر مردم ایران اعمال کرد که نتایج آن بسیار خونبارتر و مهلک تر از تحریم های تجاری خواهد بود. دولتهای آمریکا و اروپا هنوز خرید دارو و واکسن را برای جمهوری اسلامی تحریم نکردند اما خامنه ای جلو زد و با سیاست منع خرید واکسن، این جنایتکارانه ترین تحریم را به مردم ایران اعمال کرد. خامنه ای قصاب با توجیهات یک روان پریش عملاً مردم بیدفاع را به مرگ دستجمعی در موج جدید پاندمی کرونا محکوم کرد.

فراخوان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست به طبقه کارگر و مردم آزادیخواه ایران اینست که علیه حکومت اسلامی وسیعا اعتراض کنید و توی دهن خامنه ای بزنید. خامنه ای باید حرفش را پس بگیرد. مردم آزادیخواه ایران و در راس آنها طبقه کارگر حق دارد با اعتراض تند و بی تخفیف خامنه ای و گماشتگانش را سرجای خود بنشاند. خامنه ای و هر فاشیست و رئیس جمهوری غلط میکند ساکنین یک جامعه را آگاهانه و عامدانه در مقابل پاندمی کرونا به حال خود رها کند. اگر در دنیا نیمچه عدالتی وجود داشت، چنین افرادی را بجرم جنایت علیه بشریت دادگاهی و مجازات میکردند.

در اوضاع کنونی جهان و پیامدهای پاندمی کرونا، تامین لوازم زندگی و سرپناه و دارو و درمان، فوری ترین و بدیهی ترین حق هر انسان کره خاکی است و دولتها موظف به تامین آن هستند. بطور مشخص تر، برخورداری و دسترسی رایگان همگان به واکسن با استانداردهای بهداشت جهانی، حق بی برو برگرد ساکنین ایران است.

سردبیر.
١٤ ژانویه ٢٠٢١