اطلاعیه ها

اطلاعیه شماره ۲ کمیته کردستان حزب حکمتیست در مورد:

دستگیری‌های اخیر در کردستان
دست سرکوبگران از زندگی مردم کوتاه!

بدنبال موج دستگیری‌های وسیع که در اطلاعیه شماره ۱ به آن اشاره کردیم، طی هفته گذشته نیز هجوم نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی برای دستگیری فعالین و جوانان در بیشتر شهرهای کردستان ادامه داشت. ماموران رژیم سرکوبگر اسلامی با زیرپا گذاشتن حریم خصوصی مردم و تفتیش منازل و ‌محل کار آنها، با غارت وسایل شخصی و کارشان، همانطور که خصوصیت ضد انسانی همیشگی شان است، دگرباره نشان دادند که تا چه اندازه با جامعه و خواستهایش ضدیت دارند. اینها حتی بصورت فرمال هم قوانین ‌و مقررات رژیم سرکوبگر خویش را رعایت نمی کنند. وحشت و نگرانی و گریه و فریاد خانواده و فرزندان حدود ۱۰۰ نفر از فعالین عرصه های مختلف در کردستان که جنایتکاران حتی اطلاع دادن از مکان و محل زندانی کردن آنها را هم از عزیزانشان دریغ کرده اند، البته شیوه آشنا ‌و شناخته شده ۴۰ سال حاکمیت ددمنشانه جمهوری اسلامی در کردستان است.

‌اما اینبار هم‌ بمانند صدها مورد پیشین این سوال همه جا در گردش است. چرا؟ هدف رژیم اسلامی از این دستگیری‌های وسیع چیست؟ ماموران سرکوبگر در این مورد چیزی نمی گویند و جوابی به خانواده وابستگان دستگیر شدگان نمی دهند. در واقع جوابی ندارند. اما مردم علت این تعرض ضد انسانی را می دانند. جامعه ای که چهل سال است در برابر موج کشتار و سرکوب ایستاده و سالهای وحشت و قدرقدرتی رژیم را تجربه کرده و زانو نزده است. رژیم هار اسلامی که خود واقف است که چه جنایاتی در کردستان مرتکب شده است، از برگشتن ورق و تعرض و انتقام مردم مبارز در کردستان می ترسد. از مقاومت چهل سالی می ترسد که هر روز و سال آن شهرهای کردستان میدان اعتراض زن بیحقوق و پایمال شده توسط قوانین ارتجاع مذهبی، جوان بیکار شده و بی آینده، فعال مدنی و مدافع محیط زیست، کارگر به فقر رانده شده و مادران داغدیده و مقاوم بوده است.

چهل سال است نتیجه سرکوبگری طبقاتی و ستم ملی، نابودی محیط زیست و به قهقرا بردن جامعه و به خاک سیاه نشاندن زندگی دو نسل از کارگران و مردم زحمتکش اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودک، برای جمهوری اسلامی حاصلی غیر از تنفر جامعه از حکومت و موجی از همدردی و اتحاد در میان مردم کردستان علیه سرکوبگران نداشته است. جمهوری اسلامی در کردستان با یک جامعه حزبیت یافته روبرو است که در آن مبارزه متشکل و جمعی از هر گرایش سیاسی چپ و راست به یکی از سنت های آن در مقابله با سرکوبگریهای رژیم تبدیل شده است .

بخصوص در شرایطی که در سطح سراسری و به پهنای ایران این رژیم ارتجاعی در محاصره نفرت و اعتراض مداوم قرارگرفته است، ترس رژیم از شعله ور شدن اعتراض، او را به تکاپوی اقدامات پیشگیرانه و ایجاد رعب و وحشت انداخته است. این یکی از تاکتیک‌های شناخته شده جمهوری اسلامی در همه جای کشور است. اما دوران عوض شده است و ترس رژیم از تعرض مردم پنهان شدنی نیست. جوانان و فعالین را دستگیر می کنند اما از رسانه ای کردن آن وحشت دارند. معترضین را اعدام می کنند اما بستگانشان را با تهدید از مراسم خاکسپاری برحذر می دارند.

کارگران، مردم زحمتکش!
جوانان آزادیخواه!
همه جا، در کردستان و خارج از کردستان باید علیه موج دستگیری‌های اخیر صدای اعتراض خود را بهر شیوه ممکن بلند کنیم. این دستگیری‌های پیشگیرانه ناشی از ترس رژیم از بمیدان آمدن شماست. نیروی متحد شما در شرایط حاضر می تواند فرزندانتان را از چنگ رژیم سرکوبگر اسلامی برهاند. مقابله با جمهوری اسلامی و کم کردن شر آن از روی سر جامعه و مقدرات زندگی امروز و نسلهای آینده وظیفه همه ما است و تنها به کردستان مربوط نمی شود.

کمیته کردستان حزب حکمتیست ضمن محکوم کردن این دستگیری ها از احزاب سیاسی و تشکلها و سازمانهای آزادیخواه وانساندوست می خواهد، بهر شیوه ای که برایشان ممکن است برای آزادی دستگیر شدگان اخیر در کردستان و کلیه زندانیان سیاسی تلاش کنند.

۱۰ بهمن ۱۳۹۹
۲۹ ژانویه ۲۰۲۱