مقالات

زیباکلام و مولوی عبدالحمید سعید آرمان

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاە تهران کە ٤٢ سال است در رکاب رژیم اسلامیست بە مولوی عبدالحمید بعنوان “رهبر بزرگوار اهل سنت” نامە نوشتە و کشتە شدن سوخت_بران را بە او و بستگانشان تسلیت گفتە و خواهان بازگرداندن آرامش با کمک وی شدە است.

آرامش مورد نظر زیباکلام یعنی فرونشاندن خشم بحق مردم از جنایت صورت گرفتە شدە و سکوت در مقابل نابرابری موجود. جناب مولوی عبدالحمید کە زندگی اش طبق روال معمول می چرخد و همە چیز بر وفق مراد است. آنکس کە زندگی اش نمی چرخد و سینەاش آماج گلولە است سوخت بر بلوچستانی است کە برای لقمەای نان جانش را از دست میدهد. نان پیدا کردن قیمت گزافی دارد نە بە ارزان فروشی شرافت انسانی از جانب زیباکلام ها.

ضمنا باید یادآور شد قرابت و تعلق خامنەای و روحانی بە کارگر و زحمتکش تهران و اصفهان و کرمان و تبریز چقدر بی معنی است، قرابت جناب مولوی عبدالحمید به زحمتکش در بلوچستان هم همانقدر. یک روز خانم نرگس محمدی جایزە اش را دو دستی تحویل ایشان میدهد و امروز جناب زیبا کلام. اینان سر و تە یک جنبش اند.

منفعت کارگران و #سوخت_بران بلوچستان همانقدر بە بورژوازی بلوچستانی و مرکز نشین مربوط است کە منفعت #کولبر در کردستان بە بورژوازی کرد.

٢٥ فوریه ٢٠٢١