کنگره نهم حزب

پیام کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به مردم بپاخاسته ایران

 

روزهای تاریخ سازی را در پیش داریم!

مردم آزاده و مبارز!
خیزش عظیم شما چشمان دنیا را بسوی ایران برگردانده است. قیام شکوهمند تان قلب های تمام انسان های آزادیخواه و برابری طلب جهان، بویژه منطقه را لبریز از شادی و هیجان کرده است. پیام همبستگی مردم بغداد و شعارهای هم سرنوشتی شهر بیروت بیانگر این شادی و هیجان است. خیزش قهرمانانۀ شما نوید بخش یک دنیای بهتر، یک زندگی آزاد، برابر و مرفه نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای کل منطقه است. سرنگونی جمهوری کثیف اسلامی ستون های یک نظام مرتجع، جنایتکار و قرون وسطایی را که بمدت ۴۰ سال ایران و منطقه را در کام خود کشیده است ویران و منهدم خواهد کرد. جا دارد که صمیمانه به شما درود بفرستیم و دستانتان را به گرمی بفشاریم.

عزم جزم شما برای سرنگونی این رژیم جنایتکار رعشه بر اندام حُکام کثیف و جنایتکار انداخته است. یکی پس از دیگری سرگشته و ترسان به رجز خوانی مشغول می شوند؛ اما سریعا زبان در کام می‌گیرند. حمله به دفتر امام جمعۀ شیراز و به آتش کشیدن آن پس از رجز خوانی های این جنایتکار درس خوبی به تمام این جانیان داده است. به آنها نشان دادید که کارشان تمام است. ثابت کردید که تا به زیر کشیدن بساط شکنجه و جنایت، دزدی و فساد از پای نخواهید نشست. فداکاری، استقامت و شجاعت تان ستودنی است.
 
جوانان مبارز و رزمنده!
شما که تحت این نظام استثمار و جنایت چشم به جهان گشودید؛ در مدارس جهل و خرافه را تحمل کردید؛ از شادی و رفاه و آزادی محروم شدید؛ آپارتاید جنسی و حجاب اسلامی را متحمل شدید؛ حجاب اختناق را بر دوش کشیدید؛ فقر و نابرابری را با پوست و گوشتتان لمس کردید؛ شما دارید با دستان خود گور این رژیم را می کنید. شما با شجاعت و از خودگذشتگی تمام مردم را از شر این نظام منحوس که جز فقر و فلاکت، سرکوب و اختناق، ناکامی و ناامیدی ارمغانی برای میلیون ها انسان نداشته است، رها خواهید کرد. شما نسل آزادیبخش یک جامعه هستید که چهل سال است در یک زندان بزرگ جان می کند و پاداشی نمی برد. نسل شما در تاریخ جاودانه خواهد شد.

زنان آزادیخواه!
چهل سال بردگی جنسی، چهل سال حجاب اسلامی، چهل سال آپارتاید جنسی، چهل سال بیحقوقی قرون وسطایی نتوانست شما را خانه نشین کند. از همان روز نخست زنان آزادیخواه در مقابل این نظام زن ستیز عقب ماندۀ اسلامی بپا خاستند. از همان روز نخست زنان به این رژیم کثیف اعلان جنگ دادند؛ با آن جمعی و فردی جنگیدند؛ برای کسب حق خود قربانی دادند؛ شکنجه و سنگسار شدند؛ اما کوتاه نیامدند. از پای ننشستند. چهل سال نبرد تن به تن با این نظام برای آزادی و برابری تاریخ جنبش آزادی زن در ایران است. دنیا نبرد و رویارویی شما را با تحسین مشاهده کرده است. جنبش آزادی زن در ایران همواره الگویی بوده است برای زنان آزادیخواه منطقه که در چنگال جنبش سیاه اسلامی گلوگاهشان فشرده شده است. شما می روید تا رژیم اسلامی در ایران و جنبش اسلامی در منطقه را به گور بسپارید. روزهای تاریخ سازی را در پیش داریم. نبرد شما با یک رژیم تا پوست و استخوان زن ستیز یک نبرد تاریخی است که جهانیان بخاطر خواهند سپرد. دستانتان را به گرمی می فشاریم. مبارزه تان بسیار ستودنی است.

کارگران مبارز و آزادیخواه!
مبارزات شما علیه یک نظام فقر و استثمار، یک حکومت ضد کارگر قابل احترام و ستودنی است. بویژه طی دو سال اخیر صفوف منسجم و متحد طبقه کارگر در میدان مبارزه با این نظام سرمایه و دزد و جانی جایگاهی مهم، تعیین کننده و ویژه داشته است. رهبران کارگری در راس مبارزات مردم قرار گرفته اند. رهبران مبارز رادیکال کارگری برای اولین بار در تاریخ ایران به راس جنبش های اعتراضی عروج کرده اند. شعار جوانان که یکصدا فریاد زده اند: “فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم” خود بیانگر جایگاه والای شما در جامعه است. چشمان مردم ستمدیده و زحمتکش به مبارزات متحد و متشکل شما دوخته است. همه چشم انتظار روزی هستند که اعتصابات سراسری شما کل جامعه را فلج کند و به این جانیان و دزدان سر گردنه نشان دهد که دوران دزدی و سود بری وحشیانه شان به پایان رسیده است. طبقه کارگر بساط این نظام برده دارانه را جمع خواهد کرد. اگر در انقلاب ۵۷ شعار “کارگر نفت ما، رهبر سرسخت ما” نظام فقر و استثمار، سرکوب و دزد سلطنتی را به زیر کشید؛ این بار شعار “طبقه کارگر ما، رهبر سرسخت ما” شعاری است که بحق باید سر داده شود. شما می توانید و باید نوید بخش یک دنیای بهتر، یک جامعۀ آزاد، برابر و مرفه باشید. تنها شما قدرت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی را دارا هستید. شما هستید که می توانید یک جامعه آزاد شورایی را به ارمغان بیاورید؛ بساط سود و سرمایه را برچینید. یک نظام عاری از فقر، اختناق و نابرابری بسازید.

کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به تمام شما مردم مبارز و شجاع و آزاده صمیمانه درود می فرستد. دستانتان را به گرمی می فشارد. ما را در کنار خود بدانید. قلبمان با قلب های شما می طپد. یاد شما و جانفشانی هایتان را عزیز و گرامی می داریم. یاد تمام جانباختگان عزیز این خیزش را گرامی می داریم و از صمیم قلب به تمام عزیزان و بستگانشان و تمام مردم تسلیت می گوییم. آرزوی بهبودی سریع زخمی ها و مجروحان را داریم و برای آزادی دستگیرشدگان و اسرایمان وارد نبردی همه جانبه می شویم. با هم دنیایی آزاد و برابر و مرفه خواهیم ساخت. این روزها بیاد ماندنی و تاریخی اند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد آزادی، برابری و رفاه!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
۲۳ نوامبر ۲۰۱۹

مصوب کنگره نهم به اتفاق آرا