کنگره نهم حزب

پیام کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به زندانیان سیاسی

 

 

کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به تمام زندانیان سیاسی در سیاهچال های جمهوری اسلامی صمیمانه درود می فرستد. رژیم اسلامی چهل سال است که با توسل به ارعاب، اسارت، کشتار و سرکوب هر نوع تلاش و صدایی برای تغییر، آزادی، برابری و رفاه به حیات ننگین خود ادامه داده است. این رژیم با سرکوب انقلاب توده ای ۱۳۵۷ بر قدرت نشست و یکی از خونین ترین رویدادهای تاریخی قرن بیستم را تحت نام انقلاب سازمان داد. دهها هزار انسان در زندان ها به وحشیانه ترین شیوه شکنجه و هزاران نفر به دار آویخته شدند. این رژیم بدون سرکوب و شکنجه و کشتار حتی یک روز قادر به تداوم حیات کثیف خود نیست.

از خیزش توده ای دیماه ۹۶ و بدنبال عروج جنبش کارگری رژیم اسلامی کوشیده است که صدای مردم به جان آمده را با سرکوب خشن خاموش کند. جمهوری اسلامی در پس این اعتراضات وسیع و رادیکال سرنگونی قریب الوقوع خویش را می بیند و لذا با تمام قوا می کوشد که با به اسارت گرفتن فعالین کارگری، زنان معترض به حجاب اسلامی و آپارتاید جنسی، دانشجویان، معلمین، بازنشستگان، و جوانانی که برای یک دنیای بهتر، برای آزادی، خلاصی فرهنگی، علیه ارتجاع، خفقان، اختناق، خرافه و فساد به اعتراض بلند شده اند، مرگش را به تعویق بیاندازد.

اما اکنون این تمهیدات نه از قدرت بلامنازع، که از ذلت و هراس آن سخن می گوید. دستگیر می کند و بدنبال اعتراضات وسیع و متحد مردم بالاجبار عقب می نشیند و با تعیین ارقام نجومی تحت نام مسخرۀ وثیقه آنها را آزاد می کند. این ذلت و هراس رژیم به ما نشان می دهد که باید برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی با اتحاد و همبستگی و صفوف فشرده بمیدان بیاییم. این رژیم تنها و تنها صدای زور را می‌شنود.

زندانیان سیاسی اسرای ما هستند و اجازه نخواهیم داد که این نظام جنایت و سرکوب بیش از این با زندگی آنها بازی کند. حزب کمونیست کارگری – حکمتیست با تمام قوا برای آزادی تمام زندانیان سیاسی تلاش می کند و مردم آزادیخواه، برابری طلب و منزجر از جمهوری اسلامی را به هر چه فشرده تر کردن صفوف خود و مبارزه متحد و یکپارچه برای آزادی زندانیان سیاسی فرا می خواند.

دست تک تک شما عزیزان را می فشاریم و در این کنگره یاد عزیزتان را گرامی می داریم. حتی یک آن فراموش نخواهیم کرد که در این جدال سرنوشت ساز هم سرنوشتیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، رفاه!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۲۳ نوامبر ۲۰۱۹
مصوب کنگره نهم به اتفاق آرا